Peugeot и Audi най-вероятно ще бъдат отново в Льо Ман през 2010 г.

Audi официално обявиха, че ще се върнат в Льо Ман през 2010 г., за да вземат реванш с Peugeot, които победиха в тазгодишното 77-о издание на състезанието. 8-кратният победител на “24 часа на Льо Ман” Audi прие философски загубата и се призна за победен. “Бяхме по-бавни, поздравявам Peugeot с победата. Ще седнем и ще видим къде изоставаме и защо се стигна до всичко”, коментира Волфганг Улрих, шеф на спортния отбор на Audi. Германците стартираха в състезанието с висока увереност въпреки опитите на Peugeot да ги извади служебно от състезанието с контестация против аеродинамични елементи в колата R15 TDI. Тя не бе уважена от АСО, но към нея се присъедини и Aston Martin. “Не съм против участието на Audi. Просто искаме изясняване на правилата. Ако за следващата година ще правим кола, трябва да знаем какви са регулациите и докъде можем да работим”, коментира за Speed-Press Дейвид Ричардс.
В Peugeot преди състезанието обстановката бе много по-напрегната от Audi и Aston Martin. Всички шефове на френската компания присъстваха в Льо Ман, които даваха изявления, че най-вероятно няма да развиват нова кола. Това, разбира се, бе интерпретирано като прекратяване на програмата за издръжливост. Победата на Peugeot обаче окрили всички в екипа и най-вероятно французите ще се завърнат през 2010 г. Така през следващата година ще наблюдаваме отново сблъсък между двете коли.
Победата обаче не бе лесна за Peugeot. В първите часове на състезанието кола №7 на Педро Лами се удари с друго Peugeot – №17 на Pescarolo, в бокса. Публиката полудя, а целият падок се взриви, когато заводското Peugeot спука гума, излизайки от бокса, поради удара. Колата му се разпадна по пистата, дълга почти 14 км, в които пилотът на Peugeot се опитваше отчаяно да стигне бокса. Разбира се, излезе и кола за сигурност. По-късно водещото Peugeot с Вюрц, Брабам и Жене бе с 3 бокса повече от Audi-то на Том Кристенсен, което припомни, че през 2009 г. германците спечелиха поради по-добрата си работа в бокса. Проблемите за Audi обаче също не закъсняха. Лукас Лур размаза Audi №3 в мантинелата, а втората кола на Према, Бернард и Дюма получи технически проблеми, излезе и няколко пъти от пистата. Колата изостана толкова, че в Audi взеха решение да тестват различни аеродинамични решения, които, ако проработят, да бъдат внедрени във водещата кола на Audi. До 12-ия час разликата между водещите коли на двата отбора бе минимална и в Peugeot видимо се притесниха. Постепенно обаче колата им започна да трупа преднина, а времето на обиколка бе с около 3-4 сек по-бързо от Audi. Така на сутринта се стигна до голяма преднина, която се запази до края на състезанието.
То бе съпътствано от множество инциденти и отново се доказа, като едно от най-трудните в света.


Източник: speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар