Хибридът Honda Insight дебютира на салона

Insight Hybrid
Най-значимата премиера на Honda на автомобилното изложение в София е моделът Insight Hybrid. Световната премиера бе посрещната с огромен интерес от близо 7000 представители на медиите, които бахя акредитирани в “Кобо Център” в Детройт.
Новото поколение на хибридния модел Insight се отличава със значително променения дизайн, както и с модерните технологични решения. Автомобилът постига забележителни резултати като среден разход на гориво от 4,4 л/100 км и вредни емисии CO2 само 101 г/км. Това се постига с модернизираната система за хибридно задвижване Integrated Motor Assist(IMA). Агрегатът, с който са оборудвани всички версии на новата Honda Insight Hybridе, е модерен 1,3-литров i-VTEC, куплиран с безстепенна CVT(Continuously Variable Transmission) предавателна кутия, електрически мотор с мощност от 14 к.с., високотехнологична батерия и интелигентна система за регенериране на енергията, която се отделя по време на спиране. Автомобилът е оборудван и с интерактивна система за подобряване на горивната икономичност, наречена Ecological Drive Assist System. Тази система подава в реално време информация към водача за въздействието на начина му на управление върху разхода на гориво.
В дизайна на петвратата Honda Insight Hybrid са използвани и някои стилистични решения от "водородната" Honda FCX Clarity. В стандартната екипировка на автомобила са включени стандартно стабилизираща програма, климатроник, делима 60:40 задна седалка, мултимедийна система с възможност за включване на външно MP3 устройство. В по-високите нива на оборудване на Insight Hybrid разполагат с круизконтрол, аудиосистема с 6 тонколони и USB интерфейс, интегрирани във волана лостчета за ръчно превключване на отделните предавки на трансмисията, сателитна навигационна система с гласов контрол и други екстри, включително и кожен салон по желание на клиента.
От централата на Honda в Япония обявиха, че новото поколение на хибридния модел Insight е най-продаваният автомобил на японския пазар през април. Така за първи път два модела на Honda застават на челните позиции по месечни продажби.
Цената, на която Insight ще се продава в Европа, няма да надвишава 20 000 евро с включен ДДС.

Новият Jazz
Новият “Джаз”, малък, но изключително функционален компактен модел, е популярен в много страни, включително и у нас, а новата версия има амбицията да постави още по-високи измерения в сегмента. Стремежът към това личи във формирането на интериорния простор, модулността на салона и ергономията.
Над 500 000 броя от компактния модел на Honda – Jazz, вече са продадени в Европа от лансирането на колата през 2002 г. Още при появата си автомобилът стана популярен с това, че е с размерите на В-сегмента, но с капацитета на кола от С-сегмента.
От 2002 г. Jazz, последван от изцяло новия Jazz през 2009 г., е най-малкият и най-популярен автомобил на Honda, продаван в Европа. Jazz представи на пазара няколко новости за автомобилния свят. Нещо повече, Jazz има някои уникални конструкционни и технологични решения като гъвкавата система на седалките Magic Seats и централно разположения горивен резервоар.
Jazz е запазил характерното излъчване на екстериора си, което може да бъде разглеждано единствено като огромен плюс. Промените в дизайна на каросерията са в модифицираната предница с нови фарове и различни стоп-светлини. При новия Jazz е запазено характерното централно разположение на резервоара, както и превърналите се в класика Magic Seats, които вече са комбинирани с нов модулен Double-Trunk багажник, подобен на този, който може да бъде открит при Honda CR-V. Обемът му се увеличава от 380 на 399 литра заради преместения резервоар под предните седалки. Със своите основни габарити - 3900 мм дължина, 1695 мм широчина и 1525 мм височина, обновеният Jazz се придържа към височината на своя предшественик, но е с 55 мм по-дълъг и с 20 мм по- широк. Междуосието на колата е увеличено с 50 мм.
В интериора са използвани по-луксозни и приятни за окото и ръката материали. Предните седалки предлагат по-добра опора за телата, а тази на водача се регулира във височина. Гъвкавата система за разположение на задните седалки е нова за този клас. Единичните кресла могат да се прибират в пода, създавайки равна повърхност за товарене. Седалките могат да бъдат и изправени, отстъпвайки място на предмети с височина до 1,28 метра. Купето е допълнително обезшумено, а версията Jazz 1.4 Exclusive може да се поръча и с панорамен стъклен покрив, който се простира зад задните седалки.
Нашият най-малък автомобил - Honda Jazz, спечели пет звезди за сигурност на тестовете на Euro NCAP. Това е третият автомобил на Honda, който през тази година получава пет звезди. Предишните пет звезди спечелиха Accord и Civic.
Двата двигателя са от ново поколение и са по-мощни, а разходът на гориво е по-нисък. Единият е 1,2-литров мотор с мощност 90 к.с. (вместо 78) и среден разход на гориво 5,1 л на 100 км. Другият е 1,4-литровият i-VTEC с мощност 100 к.с. (83 преди), който харчи 5,3 л. Ниски са и стойностите на отделяните в атмосферата вредни СО2 емисии. При двете модификации те са съответно 120 и 123 г/км. За постигането на тези резултати сериозна роля играе и специалният светлинен индикатор, показващ оптималния момент за превключването на предавките. Механичната скоростна кутия е 5-степенна, а вече има и опция за 6-степенна автоматична механична трансмисия на 1,4-литровия двигател – за първи път в този клас автомобили.
Обновление при автомобила има и в окачването, а заедно с по-големите колела се осигурява по-голяма подвижност, като същевременно се увеличават комфортът. Осигурена е по-голяма безопасност посредством въвеждането на АСЕ конструкция. Това е структура на купето, която осигурява максимална сигурност на пътниците. Програмата за стабилност VSA вече е серийна при всички модификации на автомобила. Срещу доплащане се предлага и навигационна система.

Legend ‘09
Топлимузината на фирмата е носител и на “Приз за най-напредничава технология” заради системата Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Това е революционна задвижваща система на 4-те колела, която разпределя момента според нуждите не само между предната и задната ос, но и между четирите колела. Автомобилът е с петстепенен автоматик и зонален климатик.
Сега автомобилът стъпва на българския пазар с нов двигател и обновена външност. Новият агрегат също е V6, но е с обем 3,7 л с по-голям въртящ момент, с по ниски емисии на CO2 и по-нисък разход на гориво. Рестилираният модел има промени в екстериора, нови предни светлини, променен капак и крило и стандартни 18-инчови колела. Под променения преден капак е новият, по-голям с 200 куб. см двигател V6, който дава мощността на V8, като същевременно става по-икономичен. На двигателя VТЕС V6 с обем 3,7 л са променени изпускателните клапани, а от там се увеличава с 20% въртящият момент при средни обороти. Сега въртящият момент е 373 Нм при 5000 об/мин. Като резултат се постига усещане за повече мощност и по-добро ускорение, вече 7,1 сек от 0 до 100 км/ч., което е с 0,2 сек по-добро от предишната версия с 3,5-литров мотор. Ревизираният двигател е куплиран с изцяло нова 5-степенна автоматична трансмисия, която е с подобрен софтуер и дава възможност на водача за по-добра селекция на предавките, когато е на ръчен режим. При нормален автоматичен режим двигателят предава по-бързо мощността и въртящия момент на трансмисията и от там на задвижващите колела.
Много по-комфортно е и в купето, където шумът е намален с използването на новата система Active Noise Cancellation (ANC). Безопасността на пътуващите в колата се осигурява от цялостната система Active Head Restraints. Предните въздушни възглавници за водача и пътника са двустепенни, електронно контролируеми. Двамата отпред разполагат и със странични възглавници, а също и с тип завеса за цялото купе. Освен с традиционните ABS+ EBD и VSA, колата се предлага и със системите Adaptive Cruise Control and CMBS, които чрез радар определят разстоянието до предния автомобил и намаляват риска от катастрофа.

Civic Hatchback & Type S ‘09
Моделът Civic е един от най-успешните и дълголетни продукти в гамата на Honda. Осмото поколение е на пазара от 2006 г. и е изключително атрактивно. Подобренията в Honda Civic модел 2009 идват с един нов двигател и с модернизирани скоростни кутии. Нов е базисният двигател 1.4 i-VTEC с максимална мощност 100 к.с. при 6000 об/мин. Предлага се комбиниран или с 6-степенна механична скоростна кутия, или с автоматичната 6-степенна i-Shift (възможност за ръчно превключване). С този мотор колата ускорява от 0 до 100 км/час за 13 секунди, има максимална скорост 177 км/час и среден комбиниран разход 5,9 литра на 100 км. Civic има и по-силен бензинов двигател с обем 1,8i-VTEC 140 к.с. (103 kW), комбиниран с 6-степенна механична или модернизираната 5-степенна автоматична скоростна кутии. С този двигател Civic ускорява за 8,9 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 6,7 литра на 100 км. Третата версия на Honda Civic е турбодизелова с 2,2 i-CTDi 140 к.с. (103 kW) и механична скоростна кутия с шест степени. Колата ускорява от място до 100 км/час за 8,7 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 5,3 литра на 100 км.
Възможности за избор в Civic има и в две версии – с 3 и с 5 врати. Петвратата е семеен модел, докато тривратата е за “хора с млади сърца”, или по-точно казано - Type S. Тя е насочена към младите клиенти, които искат да имат спортно изглеждащ автомобил като Type R, но не могат да си позволят толкова средства.
Промените в интериора са предимно в новите материали, които могат да се видят при Type R. Преработени са и седалките. Колата вече има и паркинг сензори, както и iPod и USB порт.
Honda Civic получи най-високата оценка за безопасност на независимите тестове на Euro NCAP. Автомобилът бе определен като един от най-безопасните автомобили в Европейския съюз според резултатите от новата система за оценка при краш тестовете на независимите експерти от Euro NCAP. Honda Civic получи 5 звезди, като набра общо 77%, с което влезе в елитния европейски клуб на най-безопасните коли. За това голяма роля играе богатото серийно оборудване на Honda Civic със системи за безопасност. Всички модели са снабдени с ABS, за оптимална устойчивост – система за разпределение на спирачните усилия EBD, с която се постига максимална ефективност при спиране. Всички модели имат електронна система за стабилност VSA, с която водачът запазва контрол над автомобила при преминаване на завои, ускорение, резки маневри и други непредвидени ситуации на пътя. Системата VSA подобрява устойчивостта на колата.

CR-V Special Edition ‘09
Представеното на изложението трето поколение на “Хонда CR-V” дава приятно усещане на шофиране като на лимузина от D-сегмент, високо ниво на оборудване и вградени най-нови технологии. Той е елегантен, аеродинамичен, здрав, с возия на седан и функционалност на SUV. Honda CR-V е със стабилно и спортно поведение на пътя, заради сваления с 35 мм център на тежестта. За безопасността в автомобила, заедно със стандартните АBS с EBD и VSA, за първи път в тази категория са вградени Адаптивен автопилот (ACC), система за намаляване риска от катастрофа (CMBS) и система за стабилизиране на ремарке (TSA). Към това може да се добавят и завиващите фарове (AFS).
CR-V сега се появява и във версията за оборудване Special Edition. За бензиновите автомобили тя се предлага при две нива на оборудване - Elegance и Executive, това са 18-инчови потъмнени алуминиеви джанти Phantom, хромирани лайсни на предната решетка, хромиран накрайник на ауспуха, затъмнени задни стъкла и интериор алкантара. За CR-V с дизелов двигател китът Special Edition се предлага само за версията Elegance.
Дизеловият двигател е 2,2 л i-CTDi с мощност 140 к.с., но е един от най-икономичните в класа си със среден разход 6,3 л.

Accord 2,2 i-DTEC с автоматична трансмисия
Премиерата на новия Accord бе централно събитие за Honda през 2008 г. Автомобилът е малко по-широк (+80 мм), по-нисък и дълъг (+75 мм) от своите предшественици, което допринася за емоционалността и спортния му вид. Гамата двигатели включва агрегати, отговарящи на стандарта Euro 5 за нивото на вредните емисии. Напълно нов е дизеловият вариант от второ поколение, който не е просто развитие на първия дизел Common rail на Honda, а доста по-различен. Двигателят i-DTEC е компактен, лек, изпипан и тих по време на работа. Чрез последни разработки в пиезоелектрическото многостепенно впръскване на гориво е постигната по-голяма ефективност, а специален филтър значително намалява емисиите. В същото време мощността и нивата на въртящ момент са увеличени. Моторът е с 10 к.с. повече (150 к.с) и има пик на въртящия момент от 350 Nm при 2000 об/мин. Средният разход е 5,2 литра на 100 км, или с един резервоар се изминават 1200 км.
Специално за този двигател вече е направена и автоматична 5-степенна скоростна кутия. Предавателната кутия е направена специално да отговаря на високия въртящ момент на дизеловия двигател, като предавателните й числа са конструирани така, че да не се усеща смяната на предавките и преминаването към по-висока да става при ниски обороти. По този начин разходът на гориво, постигнат при механичната скоростна кутия, не се различава много от този на автоматичната. Освен това предавките от тази автоматична кутия могат да се сменят от волана. Вредните емисии СО2 при автоматичната трансмисия също не се различават – 170 г/км при седана и 173-174 г/км при версията Tourer.
Адаптивното електрическо сервоуправление е стандартно за всички версии. Vehicle Stability Assist (VSA) също е стандарт за гамата. Системата е конструирана така, че да помага на шофьора да контролира колата максимално при завиване, ускорение и внезапни маневри, като разпределя спирачното усилие към левите или десните колела според конкретните условия, както и да променя въртящия момент в случай на нужда. Нова система съчетава функциите на VSA и EPS (Electric Power Steering) – нарича се Motion Adaptive EPS. Тя регистрира нестабилност при условия, когато асфалтът е хлъзгав, както при завиване, така и при натискане на спирачките. След това автоматично предлага корекция, която помага на водача да върви в правилната посока. Иновационната система за подпомагане на управлението - Advanced Driving Assist System (ADAS), е съвкупност от три различни системи. Първата е за следене на осевата линия (LKAS) чрез специално вградена камера, която поддържа правилното движение на автомобила в платното. Втората е адаптивният автопилот, който позволява на водача сам да зададе разстоянието, на което иска да се движи зад автомобила пред него. Третата е за намаляване риска от катастрофа Collision Mitigation Brake System (CMBS). Тя предупреждава с визуални и аудио сигнали за възможни опасности на пътя отпред. Има и система за стабилизиране на ремарке - Trailer Stability Assist (TSA), която вече е изпитана в офроудъра CR-V. В стандартното оборудване влизат автоматичен двузонов климатик и 8 въздушни възглавници.


Източник: speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар