Шофьорите ще могат да спят докато карат

Шофьорите ще могат да спят, четат, работят или гледат телевизия зад волана на лекия си автомобил, движещ се по магистрала с над 110 км/ч. Това ще е възможно благодарение на лазерна технология, която разработва международен екип от специалисти, съобщи в. "Дейли мейл".

Водещи в разработката са инженери от шведската автомобилостроителна фирма "Волво". В проекта участват и други 6 компании, сред които британската фирма за технологии Ricardo.

До две години може да бъде готов прототипът на система, която със сензори и безжична технология ще позволи на колите да се движат на равно разстояние едни от други в "кервани" от 10 коли. Благодарение на сензорите всяка кола ще се движи в синхрон с автомобила пред нея. Лазер ще изчислява скоростта спрямо тази на другите коли 50 пъти в секундата. Единственото управление с волан и спирачки ще извършва професионален шофьор в колата, която води групата.

"Волво" предвижда колите от "конвоя" да се движат на 90 см разстояние едни от други. Шофьорите ще заплащат такса от около 10 британски пенита на всеки изминати 1,6 мили (1 миля = 1609,31 метра) и ще трябва предварително да си запишат място в кервана за определено време или определен страничен път. В записания час шофьорите ще се присъединяват отзад към колоната и системата ще ги включва към моделите на управление на автомобилите, които са отпред.

Когато един водач иска да напусне кервана, новата технология ще го извежда до предварително избрания страничен път. Въпреки че "Волво" е единственият производител на автомобили, водачите на други марки ще могат да се присъединят към кервана, ако имат подходящата технология.

Разработваната система ще позволява на кервана дори да изпреварва бавнодвижещи се коли. Инженерите се надяват да започнат изпитания на системата по шосета за обучение на шофьори извън Гьотеборг, Швеция, в края на 2010 г. Прототипът се очаква да бъде готов през 2011 г. Технологията може да се разпространи в Европа до 2018 г. БТА


Източник: actualno.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар