Пламен Кралев и “Приста Ойл” в “24 часа на Льо Ман”

Пилотът Пламен Кралев е първият българин, който намира място в стартовия списък на “24 часа на Льо Ман”, едно от най-значимите събития в света на моторните спортове за годината. “24 часа на Льо Ман” ще ознаменува и старта на официалното партньорство на “Приста Ойл”, лидер в производството и продажбите на моторни и индустриални масла в Югоизточна Европа, с пилота Пламен Кралев. Така за пръв път в историята на легендарното състезание ще се появят лога върху състезателен автомобил и пилот на българска компания. Пламен Кралев е и първият пилот, който ще брандира автомобила си с новото лого на „Приста Ойл”. Партньорството на “Приста Ойл” с пилота Пламен Кралев ще продължи и в оставащите състезания от Le Mans Series – първото нощно състезание в сериите “1000 км на Алгарве”, което ще се проведе в края на юли и началото на август, “Нюрбургринг” от 21 до 23 август и “Силвърстоун” в средата на септември.
Пламен Кралев прие поканата да се състезава в категорията LM GT2 с кола Porsche 911 RSR, предоставена от завода производител с цел да бъдат увеличени шансовете на Porsche за по-добро класиране пред Ferrari. Управлението на Porsche 911 RSR му дава възможност да се развие като универсален пилот, който може да се състезава с различен тип автомобили, а не само с Ferrari. Това е причината Кралев да приеме поканата на тима Endurance вместо тази на JMB с кола Ferrari, с които се състезава в “1000 км на Спа” и Le Mans Series
Съотборници на Кралев в Endurance ще бъдат много по-силни пилоти, отколкото тези в JMB. Това са Дарил О’Янг, най-добрият азиатски GT пилот, и Филип Есно, който е от автомобилна фамилия с баща, участник в „24-те часа”, и чичо, пилот от Формула 1 за отборите на Ligier, Brabham и Renault.
За Кралев получаването на покана за участие е изключителен успех, имайки предвид, че първото му състезание в живота е едва през 2007 г. За сравнение съотборникът му Филип Есно стартира кариерата си във Formule Ford Zetec през 2001 г., има участия в „24-те часа” и два поредни сезона в Le Mans Series. Дарил О’Янг пък започва с картинг още от 1988 г., шампион е в Porsche Carrera Cup Asia.
Porsche 911 RSR e състезателна версия на атмосферния и олекотен модел 911 GT3 RS, който е най-високият клас състезателен автомобил на компанията за пистовите състезания в Европа и света. Моделът е изцяло нов за 2009 г., с модифициран дизайн на предната част, който подобрява сцеплението на предната ос. Двигателят е 3,6-литров 6-цилиндров боксер, с 445 к.с. при 8250 об/мин и максимален въртящ момент от 405 Нм при 7200 об/мин. Предавателната кутия е 6-степенна секвенциална.
Окачването е McPherson отпред и многоточково отзад, в конфигурация, специално разработена от Porsche.
Масата на автомобила е 1100 кг в хомологация за състезанията на FIA и 1115 кг в хомологация от ACO за състезанията “24 часа на Льо Ман” и Le Mans Series.


Източник:www.speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар