Излиза дизеловата версия на GTI – Golf GTD

След Polo, BlueMotion офанзивата и Golf GTI, Volkswagen изстреля новата си стрела в моделната гама с Golf GTD. Последният е със значително нисък разход на гориво, като създателите му твърдят, че е белязан от спортните характеристики. За първи път съкращението GTD се появява през 1982 г., това е GTI версията при дизелите. Новият Golf GTD с неговите 170 к.с. е точно насочен към всички “дизелови” фенове, които искат максималното от динамиката и възможностите.
Докато GTI е в своя собствена територия с мощен турбо бензинов двигател, то Golf GTD сваля феноменално границата на икономията на гориво. За 100 км му трябват средно 5,6 литра дизел, впръскани чрез пиезо инжектори. С един пълен 55-литров резервоар може да се изминат около 1000 км. Еквивалентът на CO2 емисиите е едва 139 г/км. Последните цифри контрастират с максималната скорост от 222 км/ч и спринтът до 100 км/ч за 8,1 секунди.
Скоростната кутия на новия 2,0-литров TDI мотор е 6-степенна механична, като опцията пада върху автоматична DSG, също с 6 предавки. Максималният въртящ момент на двигателя е 350 Нм. Стандартно Golf GTD е със спортни 17-цолови джанти. Отвън бронята, радиаторната решетка и фаровете са 1:1 с тези на GTI. Задната част на спортния турбо-дизел завършва с дифузьор. Освен по емблемата, GTD модификацията може да се разпознае и по нейните две хромирани лайстни около емблемата. За сравнение GTI е само с една.
GT философията е отразена и в интериора – спортни седалки, кожен волан с три лъча, контрастни шевове и така нататък. За разлика от черния салон при GTI, цветовете във вътрешното пространство на GTD са светли.
Предварителната продажба на VW Golf GTD в Германия вече е започнала от началото на май. Перспективите за успешно стартиране на пазара изглеждат добри.


Източник: speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар