Cape to Cape – мисията успешна

Конвой от 12 машини Renault Kerax и Sherpa достигна най-южната точка на Африка, с което приключи приключението Cape to Cape. То стартира на 1 март от Нордкап, най-северната точка в Европа, и приключи на нос Добра надежда край Кейптаун.
„След 4 месеца и половина най-различни преживявания – от положителни до отрицателни, най-накрая достигнахме финала. Главата ми е пълна с уникални спомени от Норвегия, Етиопия, Танзания и, разбира се, пристигането ни в най-южната част на ЮАР. Винаги ще помня ентусиазма на тези, които бяха с нас в различните етапи на приключението”, коментира Пиер Ален Брандел, мениджър на проекта.
По пътя към финала конвоят се е сблъскал с редица проблеми. Особено в пустинята Намиб и дюните. „Без техническата помощ на специалистите ни би било невъзможно да преминем”, обяснява Сандрин Роле.
За почти 5-те месеца преход керванът прекоси 17 страни, три континента в общо 30 000 км. Машините, използвани са подвига, са Kerax и Sherpa, специално подготвени за състезанието с ноу-хау от опита на компанията в „Париж-Дакар”. Kerax 450.26 6x6 тежи 26 т, а окачването му е специално модифицирано за състезанието. Сменени са пружините, кабината е усилена с роубари, а трите седалки са спортни с 4-точкови колани. Двигателят е 10,8-литров, 6-цилиндров с максимална мощност 450 к.с. при 1900 об/мин и максимален въртящ момент 2140 Нм между 1100 и 1300 об/мин. Sherpa е цивилна версия на военния автомобил. Дължината на колата е 5300 мм, а височината 2300 мм. Двигателят е DXi 5 Euro 4/5 с 215 к.с. при 2300 об/мин. Предавателната кутия е Allison, 6-степенна автоматична с понижаващи предавки и редуктори на 4-те колела.
Cape to Cape се използва като тестово поле за новите двигатели на Renault Trucks с технологии за постигане на стандарти Euro 4 и Euro 5 SRC (Selective Catalic Reduction), с които са екипирани 12-те автомобила. Пилотите са 40, от които 6 жени. Изборът е паднал изцяло върху сътрудници и служители на Renault Trucks. Те се сменят 5 пъти, а на старта показаха изключителен ентусиазъм. Екипите се състоят от пилот и навигатор, който следи GPS-а, но също така разполага с добра техническа подготовка, за да помага в случай на повреда или проблем.
Веднага след края на приключението изникна въпросът дали ще има ново, трето поред. От Renault Trucks ще дадат конкретен отговор много скоро.

Източник: speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар