Наполовина спад на продажбите у нас за полугодието

За първите 6 месеца на 2009 г. в България са продадени 14 852 нови превозни средства и 264 нови мотоциклета. Това е спад съответно с 50,8% и 31,1% в сравнение със същия период на миналата година.
Продажбите на нови автомобили започват да се стабилизират и се задържат на едно постоянно равнище. Пазарът на леки и лекотоварни автомобили възлиза на 14 310, или с 13 691 по-малко от 6-те месеца на 2008 г. (-48,9%). Лидер по продажби на полугодието е Toyota, която благодарение на агресивната си пазарна и рекламна политика успя да увеличи пазарния си дял от началото на годината до 11,3%. Компанията е реализирала 1612 автомобила (-42%). Втори по продажби е Volkswagen с 1532 реализирани коли (-37,4%, пазарен дял 10,7%), следван от Peugeot с 1319 продажби за шестте месеца (-37,3%, пазарен дял 9,2%). Миналогодишният лидер по продажби Opel в момента е на четвърта позиция, продал 1207 коли, също с много агресивна пазарна политика и големи отстъпки (-62,7%, пазарен дял 8,4%). За първи път от много години Ford изпада от челната петица по продажби и е на шеста позиция на пазара на нови коли, изместен от Citroen с 1195 продажби (-22,9%, пазарен дял 8,3%). Citroen, благодарение на голяма корпоративна сделка с държавата, е и компанията, която има най-малък спад от водещите марки на пазара.
Най-тежко е положението на пазара на камиони, автобуси и товарна техника. За първите 6 месеца на годината у нас са продадени 542 коли в този сектори, с 1646 по-малко от същия период на 2008 г., или спад от 75,2%.
Пазарът на мотоциклети има спад от 31,1% до 264 продажби, като зад лидера Peugeot (122 продажби, 26,2% пазарен дял) се нарежда луксозната марка BMW с 68 реализирани мотоциклета и ръст от невероятните 655%. Успехът на BMW в голяма степен се дължи също на голяма корпоративна сделка.

Източник: speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар