
За 2008 г. Lamborghini е продало 2430 автомобила – с 24 повече от 2007 г., или ръст от 1%. Оборотът на компанията се е увеличил с 2,5% до 478,8 милиона евро, а печалбата е нараснала от 10,1% от оборота през 2007 до 12,5% през 2008 и възлиза на 60 милиона евро (+27,4%).
“С този нов рекорд на продажбите и печалбата ние отчетохме най-успешната фискална компания за нашата компания. Икономическата среда в света, особено в сектора на луксозните продукти, коренно се промени. Въпреки това състоянието на Lamborghini, силата на нашата марка и глобалното присъствие ще ни помогнат да преодолеем тези трудни времена”, коментира Щефан Винкелман, президент и CEO на Lamborghini.
Най-големият пазар на Lamborghini остава САЩ, въпреки спада от 20,3% - от 930 коли през 2007 до 741 коли през миналата година. В основните европейски пазари се отчита съвсем лек едноцифрен спад, но в Италия продажбите са увеличени с 10% до 230 коли. Стабилен ръст на продажбите Lamborghini отчита в Средния и Далечния изток. В Средния изток, особено в ОАЕ, продажбите са нараснали с 66%. В Китай реализацията на Lamborghini е увеличена повече от два пъти от 28 на 72 коли.
Automobili Lamborghini не прави никакви планове за 2009 г. Още в началото на годината компанията предприе мерки да посрещне икономическата криза, като 300 от общо 1000 служители започнаха работа с намален работен ден. Lamborghini е договорило с работническите профсъюзи стратегията си за годината и има възможност да предприеме още по-сериозни мерки за намаляване на разходите.
Въпреки трудните времена компанията ще продължи инвестициите си за разработка и изследвания и ще се придържа към стратегията си да представя на пазара поне по един нов продукт всяка година. Целта за 2009 г. е Automobili Lamborghini да завърши годината с печалба.
Източник:www.speed-press.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар