Отново рекордна година за Lamborghini

Въпреки тежката икономическа ситуация Lamborghini отчете ръст за 2008 г. За 2009 г. плановете на компанията се свеждат до това да завърши годината на печалба.
Automobili Lamborghini S.p.A. обяви официалните си резултати за 2008 г. Според тях за компанията годината отново е рекордна както по отношение на продажбите, така и на печалбата и оборота. Въпреки това ръководството отчита ефекта от световната икономическа криза.
За 2008 г. Lamborghini е продало 2430 автомобила – с 24 повече от 2007 г., или ръст от 1%. Оборотът на компанията се е увеличил с 2,5% до 478,8 милиона евро, а печалбата е нараснала от 10,1% от оборота през 2007 до 12,5% през 2008 и възлиза на 60 милиона евро (+27,4%).
“С този нов рекорд на продажбите и печалбата ние отчетохме най-успешната фискална компания за нашата компания. Икономическата среда в света, особено в сектора на луксозните продукти, коренно се промени. Въпреки това състоянието на Lamborghini, силата на нашата марка и глобалното присъствие ще ни помогнат да преодолеем тези трудни времена”, коментира Щефан Винкелман, президент и CEO на Lamborghini.
Най-големият пазар на Lamborghini остава САЩ, въпреки спада от 20,3% - от 930 коли през 2007 до 741 коли през миналата година. В основните европейски пазари се отчита съвсем лек едноцифрен спад, но в Италия продажбите са увеличени с 10% до 230 коли. Стабилен ръст на продажбите Lamborghini отчита в Средния и Далечния изток. В Средния изток, особено в ОАЕ, продажбите са нараснали с 66%. В Китай реализацията на Lamborghini е увеличена повече от два пъти от 28 на 72 коли.
Automobili Lamborghini не прави никакви планове за 2009 г. Още в началото на годината компанията предприе мерки да посрещне икономическата криза, като 300 от общо 1000 служители започнаха работа с намален работен ден. Lamborghini е договорило с работническите профсъюзи стратегията си за годината и има възможност да предприеме още по-сериозни мерки за намаляване на разходите.
Въпреки трудните времена компанията ще продължи инвестициите си за разработка и изследвания и ще се придържа към стратегията си да представя на пазара поне по един нов продукт всяка година. Целта за 2009 г. е Automobili Lamborghini да завърши годината с печалба.
Източник:www.speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар