Hyundai показва екологични технологии в Сеул


На автомобилния салон в Сеул корейският гигант демонстрира Blue-Will Hyundai Plug-in, автобус с горивни клетки от второ поколение, и разкрива подробности за бъдещата Elantra LPI Hybrid Electric Vehicle.


Hyundai Motor Company показа своята първа Plug-in HEV концепция на Автомобилен салон Сеул 2009. Наречена Blue Will тя се цели във възрастовата група на 30-40-годишните и най-вече в семейните двойки.
Обещавайки 64 километра пробег само с електричество и горивна икономия от 2,2 л/100 км, Blue Will е база за тестване на нови идеи, като уникален профил и тъчскрийн технологии.
Blue Will, наречен още HND-4, е четвъртият от серията на високотехнологичните и иновативни продукти на Namyang Design Center, ръководен от Ох Сук Геун, вицепрезидент по дизайна. За намаляване на масата са използвани олекотени материали като фиброкарбон и усилени пластмаси. Фаровете и части по екстериора и интериора на автомобила са от рециклиран материал. Автомобилът се задвижва от алуминиев 1,6-литров бензинов двигател с мощност 152 к.с. и от електродвигател с мощност от 136 к.с. Колелата се задвижват от енергията на бензиновия, електрическия или двата двигателя заедно в зависимост от условията. Тази технология е и основата на хибридните технологии на Hyundai, които ще бъдат внедрени в следващото поколение на Sonata.
Енергията от отработилите газове се усвоява от генератор, който я превръща в електрическа и захранва отделни системи. Ефикасността е допълнително подобрена и от използването на гуми с ниско съпротивление и спирачки с намалено износване и регенериращи енергия.
Електрическата енергия в автомобила се осигурява от литиевойонна полимерна батерия, разположена заедно с резервоара под задната седалка, за да има място за повече багаж. Hyundai ще бъде първият производител, приложил тази технология в масово производство, когато Elantra LPI Hybrid Electric започне да се продава в Корея през юли тази година. Батериите от този вид имат значителни предимства пред обикновените литиевойонни. Те работят с напрежение от 180 волта и са с капацитет от 5,3 амперчаса. Elantra LPI HEV отделя едва 102 г/км вредни емисии, или с 90% по-малко от стандартната модификация.
Hyundai ще продължи разработките си и през 2010 г., когато се очаква и изцяло хибридната Sonata.
Освен това на щанда на марката бе изложено и второто поколение на фирмения автобус с горивни клетки - Hydrogen Fuel Cell, чието сгъстено водородно гориво (350 bar (5000 psi) е поместено на тавана в шест цилиндъра. Той е с гарантиран пробег от 360 км в градски цикъл.

Източник:www.speed-press.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар