Volkswagen извади най-икономичния автомобил в света

Volkswagen извади два силни екологични коза за стартиралия автомобилен салон във Франкфурт. Концепцията L1 e хибрид със среден разход едва 1,0 л/100 км, а E-Up! е прототип за електрическа кола.
E-Up! представлява суперкомпактен 3,19-метров автомобил. Заимстван е фирменият модул за така наречения New Small Family, предвиден за 2011 г. Конфигурацията на местата е от типа 3+1, а макс. скорост е 135 км/ч. Максималната мощност на мотора е 60 кВт, а постоянната – 40 кВт. Шофьорът активира предна или задна скорост с помощта на специален бутон от централната конзола. E-Up! ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,3 сек. Масата му е едва 1085 кг.
Днес Volkswagen представи и най-икономичния автомобил в света в лицето на L1. Той е наследник на нашумелия 3-литров автомобил на Volkswagen, който преди години беше мечтата на тогавашния шеф на компанията Фердинанд Пийх. Хибридът тежи едва 380 кг. Колата е с уникални пропорции - дължина 3,813 м като VW Fox, височина 1,143 м като Lamborghini Murciélago и широчина едва 1,2 м. L1 харчи само 1,38 л/100 км дизел. Коефициентът му на аеродинамично съпротивление е 0,195. При скорост 160 км/ч хибридът отделя едва 36 г/км водороден двуокис. Турбодизеловият двигател, електромоторът и 7-степенната предавателна кутия DSG са монтирани отзад. Взети заедно, те изграждат най-икономичната хибридна система в света. В стандартния "ECO" режим дизеловият мотор с работен обем от 800 куб. см развива мощност от 27 к.с. при 4000 об/мин, при спортен мощта му вече е 39 к.с. при същите обороти. Максимумът на въртящия момент от 100 Нм е възможен при 1900 об/мин. L1 разполага и със Stop-Start система, която автоматично изключва силовия агрегат, когато автомобилът е спрял, и го рестартира, когато педалът на газта или електрическият педал е натиснат.
Седем на брой са премиерите на Volkswagen във Франкфурт. Освен E-Up! и L1 тук влизат тривратото Polo, новите BlueMotion версии на Polo, Golf и Passat, както и най-бързият някога произвеждан Golf с индекс R.


Източник: speed-press.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар