Бордът на директорите на GM даде 55% на Magna и Sberbank

Opel постигна важен момент от пътя, който ще я доведе до състоянието на нова и по-независима компания. На срещата си вчера бордът на директорите на GM реши да препоръча канадско-австрийската групировка Magna да бъде новият инвеститор и мажоритарен собственик на автомобилния производител. Канадската компания заедно с руския си партньор Sberbank ще получи 55% от акциите, разпределени по равно – 27,5 на сто. Работниците в Opel ще притежават 10%, а GM останалите 35 на сто. Така американският производител остава мажоритарен собственик в новата компания.
Споразумението включва съкращаване на около 10 000 работни места в Европа, една четвърт от тях в Германия. Федералното правителство на Ангела Меркел гарантира 4,5 млрд. евро помощ за преструктуриране, които са допълнителни към отпуснатия заем през май в рамките на 1,5 млрд. евро. Magna и Sberbank пък се ангажират да отпуснат още $500 млн. за инвестиции. Очаква се финализирането на сделката да се състои през ноември тази година.
Тръстът на Opel, състоящ се от представители на GM и германското правителство, обяви своята подкрепа на това решение.Окончателното прилагане на това решение все още изисква значителни усилия от всички страни за подписването на задължаващите договори.
“Доволни сме, че това решение бе взето след интензивни разговори, и с нетърпение очакваме тази колаборация, заяви председателят на Надзорния съвет на Opel Карл-Петер Форстер. - В лицето на Magna ние имаме партньор, който познава автомобилния бизнес и който предлага на нашата компания отлични перспективи в бъдеще. В частност връзката с руските партньори GAZ и „Сбербанк” предлага на Opel нови възможности за пазарите в Източна Европа.”
Председателят на Надзорния съвет на Opel Форстер благодари на политиците. Карл-Петер Форстер отново подчерта специалната ситуация, в която се намира Opel като 100-процентен филиал на американската групировка General Motors. Въпреки обещаващото си продуктово портфолио тази марка с дълга традиция се нуждае от помощ поради банкрута на компанията майка. “Знаем, че това беше специален и комплициран случай. Ние ще докажем, че тази подкрепа си струва и ще върнем временния заем, както и всички правителствени гаранции по ясно определен план за обратно изплащане.”
Това, което беше особено окуражаващо, е фактът, че клиентите в Германия останаха верни на Opel през това критично време и марката увеличи продажбите си с близо 30 процента през първата половина на годината. Opel затвърди позицията си на втора по продажби марка на пазара с пазарен дял 8,7 процента. След огромния успех на Insignia – 150 000 продадени автомобила само за една година, – новата, многоочаквана Astra ще има премиера на идващото автомобилно изложение във Франкфурт. Следващото поколение Meriva, най-успешният компактен миниван в Европа, ще бъде на пазара през следващата година.
Форстер благодари на участващите в процеса политици за подкрепата им: “Знаем, че тази подкрепа е решаваща за оживяването на нашата компания. Затова аз им благодаря от името на хилядите служители на Opel, нашите дилъри, доставчици и бизнес партньори. След месеци на неизвестност ние вече можем да погледнем бъдещето. Това е възможност, която с гордост ще използваме.”
Председателят на надзорния съвет на Opel много ясно подчерта, че обвързаността с General Motors по отношение на глобалните технологии ще продължи. Тази колаборация се е доказала и осигурява важни икономии на ресурси и средства за Opel. Opel ще продължи да се възползва и от глобалната организация на снабдяването на GM. Автомобили като Opel Ampera – революционния електромобил с удължен автономен пробег до 500 километра, чиято пазарна премиера е планирана за 2011 – могат да бъдат произведени само със съвместни усилия.
Форстер подчертава необходимостта от реализъм наред с ентусиазма относно новия път, който компанията е поела. “Ние сме уверени не само защото имаме точните продукти, но и защото имаме нашите служители, които са напълно отдадени на това да направят Opel успешен. Въпреки това ние не трябва да забравяме, че ни очакват още мерки за преструктуриране. Те са необходими за постигането на работна основа за създаване на печеливша организация на Opel за дълъг период от време.”


Източник: speed-press.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар