Компанията е доставила общо 329 641 автомобила на свои клиенти за периода януари–юни 2009, с 10,1% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки това спадът на автомобилния пазар за същия период е 17,7%. Компанията постепенно забави спада в продажбите, който през първото тримесечие възлизаше на 17,5% (глобално спадът на пазара за същия период възлизаше на 20,7%). Един от ключовите фактори за това бяха схемите за скрап автомобили, въведени в редица европейски страни с цел да подкрепят автомобилната индустрия. Поради тази причина линията на Skoda Fabia се радва на голям интерес. За да отговори на настоящото пазарно търсене, както и за да намали складовата си наличност, Skoda значително редуцира обемите на продукцията си. Компанията произведе 247 064 автомобила общо във всичките си заводи за първите шест месеца на годината, 30,2% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Като резултат от това продажбите на групата до вносители и дилъри намаляха до 262 356 (-25,8%).
Текущата ситуация оказва влияние и на финансовите индикатори на чешката компания – приходите са спаднали с 19,7% до 89,7 милиарда чешки крони спрямо миналата година, а печалбата е намаляла с 66%, или с 3,2 милиарда чешки крони.
Източник: speed-press.com |
Няма коментари:
Публикуване на коментар