50,02% спад на продажбите на нови коли за периода 01.01 – 31.09.2009 г.

Продажбата на нови автомобили у нас отбеляза спад от 50,02% за периода 01.01 – 31.08 2009 г. в сравнение със същия период на 2008 г. За осеммесечния период на тази година продажбите на леки автомобили са 18 493 броя, за сравнение през януари-август 2008 г. те са 37 003. Най-продаваната марка в страната до този момент остава „Тойота” с 2058 броя, което й дава 11,13 на сто дял сред членовете на асоциацията. „Фолксваген” с 1798 продадени нови коли и дял от 9,72 % заема втора позиция, а на трето място е „Опел” с продажби от 1703 леки коли и 9,21 % дял от пазара.
„Пежо” отстъпва леко и за осеммесечния период има продажби на 1646 леки автомобила. Следват две марки с много близки продажби за периода – „Форд” и „Ситроен”, съответно с 1437 и 1433 броя. „Дачия” е с 1258 продадени леки коли, а „Шкода” и „Шевролет” са съответно с 1042 и 897 реализирани нови автомобила.
При камионите и автобусите намалението на продажбите е най-драстично. За периода януари-август спадът е 76,22%, продажбите са общо 695 броя в сравнение с 2923 през 2008 г. „Мерцедес” запазва лидерството си при камионите с продадени 257 броя, като са пласирани и 27 автобуса от марката. „Ивеко” е с продадени 164 камиона и 40 автобуса, а „Ман” е с продадени 80 камиона и два автобуса.
„Пежо” е най-предпочитана марка при мотоциклетите с продадени 163 броя за периода, основно в класа под 50 куб. см, следвани от БМВ със 79 броя, но в горния клас – над 500 куб. см. Общият брои на продадените мотоциклети за периода възлиза на 361.


Източник: speed-press.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар