Световен дебют на новото поколение Saab 9-5

На салона във Франкфурт Saab представи новото поколение на модела 9-5. Дизайнът е вдъхновен от концептуалната разработка Aero X. В двигателната гама на 9-5 Sedan присъстват агрегати, използващи бензин, дизел и биоетанол E85.
Дизеловият вариант е с обем 2 литра и с максимална мощност от 160 к.с., бензиновата топ версия е 2,8 литра V6 с 300 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, като стандартно при нея ще бъде вградена и система за задвижване на четирите колела. Биоетанол Е85 използва алуминиев двигател с обем 2 литра, който произвежда мощност от 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм при 2500 об/мин.
В екипировката на Saab 9-5 са включени системи като head-up дисплей, адаптивни предни светлини, адаптивен круиз- контрол, адаптивно окачване, безключово влизане в автомобила и стартиране на двигателя, тризонова климатична инсталация, възможност за вграждане на система за задвижване на четирите колела Saab XWD и други. Новият седан се очаква да бъде пуснат в продажба през следващата година.

Източник: speed-press.com


Хибридна Toyota Auris на пазара през 2010 г.

Toyota представи прототипа Auris HSD Full Hybrid Concept на автосалона във Франкфурт и обяви, че от втората половина на 2010 г. сериен модел ще се предлага на пазара. Автомобилът ще се произвежда в заводите на Toyota в Англия и ще е първият масов модел с хибридно задвижване.
Auris използва познатата от Toyota Prius хибридна система Hybrid Synergy Drive (HSD) с 1,8-литров бензинов двигател и електромотор. Auris е от типа "пълен хибрид", който дава възможност за движение изцяло в електрически режим. Има три режима на работа, измежду които може да избира водачът: ECO, който повишава ефективността, Power, който повишава динамиката, и EV, при който автомобилът се движи изцяло на електричество в продължение на 2 км със скорост до 50 км/ч.
Прототипът Auris Hybrid има доста вътрешни и външни промени в сравнение с обикновения модел. Външният дизайн е оптимизиран аеродинамично, като са променени броните, намалена е височината с 2 см, монтирани са 18-цолови джанти със специален аеродинамичен дизайн, има по-голям заден спойлер и равен под на купето с дифузьори. Благодарение на това Auris има коефициент на въздушно съпротивление едва Cx=0,28. Това е най-икономичният автомобил в класа си и отделя в околната среда под 100 г/км CO2.
Интериорът на Auris Hybrid е футуристичен, с преобладаващ син цвят, който символизира хибридната технология. Воланът с права долна част, седалките и горната част на таблото са тапицирани със синя кожа, а таблото свети в син цвят. Покривът на прототипа е от соларни панели, които осигуряват енергия за климатичната инсталация, а таблото зад предния прозорец също е слънчева батерия, която осигурява електричество за външни източници като зарядно за мобилни телефони и др.

Източник: speed-press.com


Renault представя четири електрически прототипа във Франкфурт

Renault направи безпрецедентна електрическа офанзива на автосалона във Франкфурт, показвайки цели четири електрически концепции на изложението. Заедно с електромобилите френската компания демонстрира и нова система за зареждане с ток от електрическата мрежа - Quickdrop.
Renault Twizy Z.E. Concept е субкомпактен двуместен градски автомобил. С електромотора си с мощност 20 конски сили и въртящ момент 70 Нм и миниатюрните си размери Twizy е алтернатива на градски 125-кубиков скутер и като практичност, и като динамични показатели. Същевременно за седящите един зад друг пътници е гарантирана безопасност на най-високо ниво.
Renault Zoe Z.E. Concept е компактен четириместен автомобил, с който Renault демонстрира, че електромобилите могат да бъдат атрактивни и практични. Автомобилът има покрив от слънчеви батерии, които осигуряват енергията за модерната климатична инсталация. Освен контрола на температурата, климатикът на Zoe има хидратираща, прочистваща и ароматизираща функции. Осветлението в интериора може да се променя според желанието на водача.
Третият напълно нов прототип Renault Fluence Z.E. е визия за бъдещ сериен модел на базата на Fluence. Той е семеен автомобил с атрактивен дизайн, който предлага комфорт и голямо вътрешно пространство. Fluence Z.E. има пробег от 160 км с едно зареждане, а батериите могат да се зареждат в три различни режима чрез системата Quickdrop - стандартно (между 4 и 8 часа), бързо (за 20 минути) и моментално (за 3 минути).
Renault Kangoo Z.E. е електромобил за професионалисти, който може да обслужва някои от транспортните нужди. Той се задвижва от електродвигател с мощност 95 конски сили и въртящ момент 226 Нм. Консумацията на енергия е минимална благодарение на редица нововъведения като формата на външния дизайн и оптимизирания метод за използване на електричеството.

Източник: speed-press.com


Световен дебют на новото поколение Saab 9-5

На салона във Франкфурт Saab представи новото поколение на модела 9-5. Дизайнът е вдъхновен от концептуалната разработка Aero X. В двигателната гама на 9-5 Sedan присъстват агрегати, използващи бензин, дизел и биоетанол E85.
Дизеловият вариант е с обем 2 литра и с максимална мощност от 160 к.с., бензиновата топ версия е 2,8 литра V6 с 300 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, като стандартно при нея ще бъде вградена и система за задвижване на четирите колела. Биоетанол Е85 използва алуминиев двигател с обем 2 литра, който произвежда мощност от 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм при 2500 об/мин.
В екипировката на Saab 9-5 са включени системи като head-up дисплей, адаптивни предни светлини, адаптивен круиз- контрол, адаптивно окачване, безключово влизане в автомобила и стартиране на двигателя, тризонова климатична инсталация, възможност за вграждане на система за задвижване на четирите колела Saab XWD и други. Новият седан се очаква да бъде пуснат в продажба през следващата година.

Източник: speed-press.com


Хибридна Toyota Auris на пазара през 2010 г.

Toyota представи прототипа Auris HSD Full Hybrid Concept на автосалона във Франкфурт и обяви, че от втората половина на 2010 г. сериен модел ще се предлага на пазара. Автомобилът ще се произвежда в заводите на Toyota в Англия и ще е първият масов модел с хибридно задвижване.
Auris използва познатата от Toyota Prius хибридна система Hybrid Synergy Drive (HSD) с 1,8-литров бензинов двигател и електромотор. Auris е от типа "пълен хибрид", който дава възможност за движение изцяло в електрически режим. Има три режима на работа, измежду които може да избира водачът: ECO, който повишава ефективността, Power, който повишава динамиката, и EV, при който автомобилът се движи изцяло на електричество в продължение на 2 км със скорост до 50 км/ч.
Прототипът Auris Hybrid има доста вътрешни и външни промени в сравнение с обикновения модел. Външният дизайн е оптимизиран аеродинамично, като са променени броните, намалена е височината с 2 см, монтирани са 18-цолови джанти със специален аеродинамичен дизайн, има по-голям заден спойлер и равен под на купето с дифузьори. Благодарение на това Auris има коефициент на въздушно съпротивление едва Cx=0,28. Това е най-икономичният автомобил в класа си и отделя в околната среда под 100 г/км CO2.
Интериорът на Auris Hybrid е футуристичен, с преобладаващ син цвят, който символизира хибридната технология. Воланът с права долна част, седалките и горната част на таблото са тапицирани със синя кожа, а таблото свети в син цвят. Покривът на прототипа е от соларни панели, които осигуряват енергия за климатичната инсталация, а таблото зад предния прозорец също е слънчева батерия, която осигурява електричество за външни източници като зарядно за мобилни телефони и др.

Източник: speed-press.com


Renault представя четири електрически прототипа във Франкфурт

Renault направи безпрецедентна електрическа офанзива на автосалона във Франкфурт, показвайки цели четири електрически концепции на изложението. Заедно с електромобилите френската компания демонстрира и нова система за зареждане с ток от електрическата мрежа - Quickdrop.
Renault Twizy Z.E. Concept е субкомпактен двуместен градски автомобил. С електромотора си с мощност 20 конски сили и въртящ момент 70 Нм и миниатюрните си размери Twizy е алтернатива на градски 125-кубиков скутер и като практичност, и като динамични показатели. Същевременно за седящите един зад друг пътници е гарантирана безопасност на най-високо ниво.
Renault Zoe Z.E. Concept е компактен четириместен автомобил, с който Renault демонстрира, че електромобилите могат да бъдат атрактивни и практични. Автомобилът има покрив от слънчеви батерии, които осигуряват енергията за модерната климатична инсталация. Освен контрола на температурата, климатикът на Zoe има хидратираща, прочистваща и ароматизираща функции. Осветлението в интериора може да се променя според желанието на водача.
Третият напълно нов прототип Renault Fluence Z.E. е визия за бъдещ сериен модел на базата на Fluence. Той е семеен автомобил с атрактивен дизайн, който предлага комфорт и голямо вътрешно пространство. Fluence Z.E. има пробег от 160 км с едно зареждане, а батериите могат да се зареждат в три различни режима чрез системата Quickdrop - стандартно (между 4 и 8 часа), бързо (за 20 минути) и моментално (за 3 минути).
Renault Kangoo Z.E. е електромобил за професионалисти, който може да обслужва някои от транспортните нужди. Той се задвижва от електродвигател с мощност 95 конски сили и въртящ момент 226 Нм. Консумацията на енергия е минимална благодарение на редица нововъведения като формата на външния дизайн и оптимизирания метод за използване на електричеството.


Източник: speed-press.com


Световен дебют на новото поколение Saab 9-5

На салона във Франкфурт Saab представи новото поколение на модела 9-5. Дизайнът е вдъхновен от концептуалната разработка Aero X. В двигателната гама на 9-5 Sedan присъстват агрегати, използващи бензин, дизел и биоетанол E85.
Дизеловият вариант е с обем 2 литра и с максимална мощност от 160 к.с., бензиновата топ версия е 2,8 литра V6 с 300 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, като стандартно при нея ще бъде вградена и система за задвижване на четирите колела. Биоетанол Е85 използва алуминиев двигател с обем 2 литра, който произвежда мощност от 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм при 2500 об/мин.
В екипировката на Saab 9-5 са включени системи като head-up дисплей, адаптивни предни светлини, адаптивен круиз- контрол, адаптивно окачване, безключово влизане в автомобила и стартиране на двигателя, тризонова климатична инсталация, възможност за вграждане на система за задвижване на четирите колела Saab XWD и други. Новият седан се очаква да бъде пуснат в продажба през следващата година.


Източник: speed-press.com


Хибридна Toyota Auris на пазара през 2010 г.

Toyota представи прототипа Auris HSD Full Hybrid Concept на автосалона във Франкфурт и обяви, че от втората половина на 2010 г. сериен модел ще се предлага на пазара. Автомобилът ще се произвежда в заводите на Toyota в Англия и ще е първият масов модел с хибридно задвижване.
Auris използва познатата от Toyota Prius хибридна система Hybrid Synergy Drive (HSD) с 1,8-литров бензинов двигател и електромотор. Auris е от типа "пълен хибрид", който дава възможност за движение изцяло в електрически режим. Има три режима на работа, измежду които може да избира водачът: ECO, който повишава ефективността, Power, който повишава динамиката, и EV, при който автомобилът се движи изцяло на електричество в продължение на 2 км със скорост до 50 км/ч.
Прототипът Auris Hybrid има доста вътрешни и външни промени в сравнение с обикновения модел. Външният дизайн е оптимизиран аеродинамично, като са променени броните, намалена е височината с 2 см, монтирани са 18-цолови джанти със специален аеродинамичен дизайн, има по-голям заден спойлер и равен под на купето с дифузьори. Благодарение на това Auris има коефициент на въздушно съпротивление едва Cx=0,28. Това е най-икономичният автомобил в класа си и отделя в околната среда под 100 г/км CO2.
Интериорът на Auris Hybrid е футуристичен, с преобладаващ син цвят, който символизира хибридната технология. Воланът с права долна част, седалките и горната част на таблото са тапицирани със синя кожа, а таблото свети в син цвят. Покривът на прототипа е от соларни панели, които осигуряват енергия за климатичната инсталация, а таблото зад предния прозорец също е слънчева батерия, която осигурява електричество за външни източници като зарядно за мобилни телефони и др.


Източник: speed-press.com


Renault представя четири електрически прототипа във Франкфурт

Renault направи безпрецедентна електрическа офанзива на автосалона във Франкфурт, показвайки цели четири електрически концепции на изложението. Заедно с електромобилите френската компания демонстрира и нова система за зареждане с ток от електрическата мрежа - Quickdrop.
Renault Twizy Z.E. Concept е субкомпактен двуместен градски автомобил. С електромотора си с мощност 20 конски сили и въртящ момент 70 Нм и миниатюрните си размери Twizy е алтернатива на градски 125-кубиков скутер и като практичност, и като динамични показатели. Същевременно за седящите един зад друг пътници е гарантирана безопасност на най-високо ниво.
Renault Zoe Z.E. Concept е компактен четириместен автомобил, с който Renault демонстрира, че електромобилите могат да бъдат атрактивни и практични. Автомобилът има покрив от слънчеви батерии, които осигуряват енергията за модерната климатична инсталация. Освен контрола на температурата, климатикът на Zoe има хидратираща, прочистваща и ароматизираща функции. Осветлението в интериора може да се променя според желанието на водача.
Третият напълно нов прототип Renault Fluence Z.E. е визия за бъдещ сериен модел на базата на Fluence. Той е семеен автомобил с атрактивен дизайн, който предлага комфорт и голямо вътрешно пространство. Fluence Z.E. има пробег от 160 км с едно зареждане, а батериите могат да се зареждат в три различни режима чрез системата Quickdrop - стандартно (между 4 и 8 часа), бързо (за 20 минути) и моментално (за 3 минути).
Renault Kangoo Z.E. е електромобил за професионалисти, който може да обслужва някои от транспортните нужди. Той се задвижва от електродвигател с мощност 95 конски сили и въртящ момент 226 Нм. Консумацията на енергия е минимална благодарение на редица нововъведения като формата на външния дизайн и оптимизирания метод за използване на електричеството.


Източник: speed-press.com


Peugeot предлага WiFi в автомобилите си

На 63-тото издание на автосалона във Франкфурт Peugeot представи нова технология за автомобилите си: WiFi On Board.
Системата осигурява на пътниците безжичен интернет достъп в движение и при спрял автомобил.

WiFi модулът е с USB 3G/3G+ без абонамент, който може да приема SIM-картата на клиента. За първи път тази нова опция ще бъде предложена в луксозния семеен ван 5008, а лансирането му е предвидено за началото на 2010.

Източник: speed-press.com


BMW продава отбора си във Ф1

BMW продаде отбора си във Формула 1 на швейцарски инвестиционен фонд. Това се случва, след като компанията взе решение да не участва в шампионата от следващата година.
Договорът за продажба бе подписан на 15 септември. BMW продава тима на швейцарския инвестиционен фонд Qadbak Investmenst, който представлява интересите на фамилии от Европа и Средния изток. Базираният в Hinwil, Швейцария, BMW Sauber F1 Team ще продължи работата си както досега. Интересите на фонда Qadbak в отбора ще бъдат представлявани от Лионел Фишер.
В официално съобщение BMW пожела успех на тима през сезон 2010.


Източник: speed-press.com



Поредният пазарен успех за Hyundai в Европа

Hyundai записа поредния пазарен успех на европейските пазари, продавайки 22 974 автомобила през месец август – с 36,1% повече отколкото през осмия месец на миналата година. С това съгласно статистиката на ACEA (Европейската асоциация на автомобилопроизводителите) пазарният дял на компанията в Стария свят от началото на 2009-а е 2,4 процента. За същия период през 2008-а процентът е бил 1,8.
Корейският автомобилопроизводител очаква тенденцията за ръст на продажбите да се засили с представянето на новите модели, седем от които ще бъдат показани днес на автоизложението във Франкфурт. Това са петте разработки в рамките на инициативата на Hyundai Blue Drive – готовите за поточната линия i30 Blue diesel, i10 EV и Elantra LPI Hybrid, концептуалните модели Blue Will и ix-Metro, както и напълно новият SUV в C-сегмента ix35 и обновеният Santa Fe. Първите три модела ще излязат на пазара в рамките на следващите шест месеца. Дизеловият i30 Blue, оборудван със стоп-старт технологията, която доказа предимствата си в бензиновия вариант, превърнал се в хит на българския пазар с уникалното съотношение между цена и качество и с гаранцията от 5 години без ограничение на пробега, ще се появи в шоурумовете в Европа още през октомври. Новият модел се отличава с впечатляващо ниските си емисии на СО2 – 113 г/км за този с мощност 90 к.с. и 117 г/кг за варианта със 115 к.с. През първата четвърт на 2010-а в на пазара ще излезе и наследникът на успешния Tucson – напълно новият ix35, който продължава и доразвива концепцията на „флуиден” дизайн, прилагана в i-поколението автомобили на компанията. Още по-рано, още до края на годината, почитателите на по-големите SUV ще имат възможността да оценят качествата на обновения Santa Fe. Основните промени в най-успешния автомобил от този сегмент в света през последните години са оптимизация на сигурността, понижаване на разхода на гориво и вредни емисии и подобряване на поведението на пътя и извън него, а няколко дизайнерски промени привеждат линиите на автомобила в съответствие с новия екстериорен стил на Hyundai.


Източник: speed-press.com


Seat IBZ Concept предизвестява комби вариант на Ibiza

Seat показа IBZ Cocenpt за първи път пред публика на автосалона във Франкфурт. Автомобилът комбинира спортния стил на Ibiza с функционалността на семейно комби и някои атрактивни футуристични елементи.
IBZ Concept има дължина 4220 мм. Автомобилът има дизайна на усъвършенствана Ibiza с LED предни светлини и спортната радиаторна решетка от варианта Cupra. Автомобилът стъпва върху 19-цолови гуми с атрактивни лети джанти и има издути калници. Задната част е завършена от стоп светлини също с LED технология.
Интериорът на IBZ Concept е основното в тази нова разработка. Той е изпълнен от светли цветове, които подчертават големия вътрешен обем. Обемът на багажника е 410 литра, а автомобилът предлага възможност и за пълно сгъване на задните седалки, чиито гърбове образуват равно продължение на товарното пространство.
Seat обяви, че IBZ Concept ще се превърне в сериен модел в края на следващата година. Моделът е част от стратегията на испанската марка за увеличаване на гамата и ще е третият вариант на купе на базата на Ibiza.

Източник: speed-press.com



Skoda показа комби версията на Superb

Superb Combi е голямата премиера на щанда на чешката марка във Франкфурт. Автомобилът е с типичния фирмен дизайн и добре балансирани пропорции. Новото комби от горните граници на средния клас е с дължина 4,838 м, широчина 1,817 м и височина 1,510 м. Багажникът събира 633 л, а със сгънати задни седалки обемът му достига до 1865 л. За първи път в автомобил Skoda производителите предлагат електрическа врата на багажника, засега само като опция. Ниският товарен край на модела и платформата, която може да се вади над задната броня, когато багажникът е отворен, правят товаренето на обемисти предмети далеч по-лесно.
Стартирането, отключването и заключването на автомобила става с помощта на системата KESSY, при която вместо ключ просто трябва да докоснеш дръжките на вратите или да натиснеш съответния стартов бутон, разположен вдясно от кормилната колона.
Двигателите на комбито са същите като на седана. Това са три бензинови (1,4 TSI 125 к.с., 1,8 TSI 160 к.с. и 3,6 FSI V6 360 к.с.) и два дизелови (2,0 TDI PD 103 кВт и 2,0 TDI CR DPF 125 кВт). Версиите с четири задвижващи колела са със съединител Haldex от последно поколение. Електрическият панорамен покрив е част от списъка с опции.


Източник: speed-press.com


“Infiniti Център София” бе официално открит

На площ от 7000 кв. м, с 9 автомобила в галерията си и с най-големия сервизен център за луксозни автомобили в България, “Infiniti Център София” е най-големият и най-добре изпълненият комплекс на японската марка в Европа. Това каза вчера Джеймс Райт, вицепрезидент на „Infiniti Europe”, по време на официалното откриване на шоурума.
Както всички останали центрове на компанията по света, “Infiniti Център София” е с изключителна архитектура. Комплексът е един от малкото в света, изграден на 100% според философията и строгите изисквания на японската компания. Построен e изцяло от модерни, отразяващи светлината материали, в пълна хармония със стиловите характеристики на автомобилите. Съвременните технологии, включително сензорни екрани и видео, дават възможност да бъдат разгледани цветовите опции и типовете оборудване на автомобилите Infiniti. Изчистените, изразителни линии и откритите пространства представляват удивителен фон за автомобилите, подчертавайки техните уникални силуети.
Подредбата на помещенията в комплекса е подчинена на последователната формула и философия LLG – Lobby, Lounge, Gallery. Приемната част е оформена като рецепция на 5-звезден хотел. Облицован с огледала портал ни води към специалния салон (така наречения Lounge), където цари приятна клубна атмосфера, постигната с помощта на луксозните мебели от естествена кожа, тик венге (дърво, широко използвано в производството на яхти). По този начин е предадена самата идея, че всички собственици на автомобил Infiniti са част от един VIP кръг. Шоурумът играе ролята на галерия. Той е разположен върху две нива, като във второто се намира административната част.
Цялостната философия на марката Infiniti е изградена върху концепцията Total Ownership Experience. Идеята е клиентът да се чувства като част от привилегирован клуб, като вниманието е изцяло фокусирано върху собственика. Всичко, свързано с Infiniti, е подчинено на тази програма – уникалността на автомобилите, чиито опции предлагат максимална възможност за персонализиране, високата подготовка на обслужващия персонал, сградите и центровете на Infiniti, дори сервизните помещения.
Изисканото събитие бе водено от Мартин Захариев, един от първите собственици на автомобил Infiniti FX50 в България. Гостите на “Infiniti Център София” имаха възможност да видят огненото шоу “Вдъхновена динамика”, което е мотото на Infiniti. Под музикалния фон на бенда на Хилда Казасян готвачи от хотел “Хилтън” изпълниха 5-звездно кулинарно шоу.
Лентата на “Infiniti Център София” бе формално разрязана от Джеймс Райт, вицепрезидент на Infiniti Europe, Савина Константинова, изпълнителен директор на “Витоша Ауто” ООД, Росен Желязков, главен секретар на Министерския съвет, и Н. пр. Цунехару Такеда, посланик на Япония в България, Владимир Еленков, управител на “Витоша Ауто” ООД, и Юрген Шмиц, регионален мениджър Infiniti Европа.
“България е една от първите страни в Европа, в които Infiniti официално присъства, защото щом проведохме разговори с хората от “Витоша Ауто”, веднага разбрахме, че сме намерили в тяхно лице перфектния партньор на Infiniti”, каза г-н Шмиц. “От всички центрове на Infiniti по света не съм виждал по-добре изпълнен от този”, допълни г-н Райт”.


Източник: speed-press.com


Peugeot BB1 – смесица между скутер и автомобил

Днес Peugeot ще покаже новия си прототип BB1 на автосалона във Франкфурт. Превозното средство наподобява смесица между скутер и кола. Официалното мото на BB1 гласи - „Неговата майка е скутер, а баща му е автомобил”. Концепцията е изцяло електрическа.
Дължината на BB1 е само 2,5 метра, но това не пречи интериорът да предлага четири места. Дизайнът на превозното средство е футуристичен, доказателство за това са вратите, отварящи се от обратната страна, иновативният дизайн на капака на багажника, раздутите калници и интериорът, който може да се трансформира, като багажникът от 160 литра се увеличава на 855. Отпред фаровете са със светодиодна LED технология, в задната част са монтирани камери, които заменят страничните огледала. Двойно издутият покрив, познат от концепцията RCZ, увеличава чувството на пространство в автомобила благодарение на стъклената си повърхност. BB1 включва широк набор от интерактивни технологии: телефон, навигация, интернет достъп, радио и mp3.
Peugeot BB1 е оборудван с два електродвигателя, монтирани в задните колела, произвеждащи максимална мощност от 20 к.с. Електродвигателите се захранват от две литиево-йонни батерии, намиращи се под задните седалки. С едно пълно зареждане батериите осигуряват достатъчно електричество за изминаване на 120 км. Инженерите на Peugeot са използвали тръбно шаси, използвано при моторите на Peugeot, но са запазили динамичните системи нормални за една кола, като: електрически сервоусилвател на кормилото, независимо окачване с двойни триъгълни носачи. Каросерията е изградена от въглеродни влакна, общото тегло на BB1 не превишава 600 кг.


Източник: speed-press.com


Volkswagen извади най-икономичния автомобил в света

Volkswagen извади два силни екологични коза за стартиралия автомобилен салон във Франкфурт. Концепцията L1 e хибрид със среден разход едва 1,0 л/100 км, а E-Up! е прототип за електрическа кола.
E-Up! представлява суперкомпактен 3,19-метров автомобил. Заимстван е фирменият модул за така наречения New Small Family, предвиден за 2011 г. Конфигурацията на местата е от типа 3+1, а макс. скорост е 135 км/ч. Максималната мощност на мотора е 60 кВт, а постоянната – 40 кВт. Шофьорът активира предна или задна скорост с помощта на специален бутон от централната конзола. E-Up! ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,3 сек. Масата му е едва 1085 кг.
Днес Volkswagen представи и най-икономичния автомобил в света в лицето на L1. Той е наследник на нашумелия 3-литров автомобил на Volkswagen, който преди години беше мечтата на тогавашния шеф на компанията Фердинанд Пийх. Хибридът тежи едва 380 кг. Колата е с уникални пропорции - дължина 3,813 м като VW Fox, височина 1,143 м като Lamborghini Murciélago и широчина едва 1,2 м. L1 харчи само 1,38 л/100 км дизел. Коефициентът му на аеродинамично съпротивление е 0,195. При скорост 160 км/ч хибридът отделя едва 36 г/км водороден двуокис. Турбодизеловият двигател, електромоторът и 7-степенната предавателна кутия DSG са монтирани отзад. Взети заедно, те изграждат най-икономичната хибридна система в света. В стандартния "ECO" режим дизеловият мотор с работен обем от 800 куб. см развива мощност от 27 к.с. при 4000 об/мин, при спортен мощта му вече е 39 к.с. при същите обороти. Максимумът на въртящия момент от 100 Нм е възможен при 1900 об/мин. L1 разполага и със Stop-Start система, която автоматично изключва силовия агрегат, когато автомобилът е спрял, и го рестартира, когато педалът на газта или електрическият педал е натиснат.
Седем на брой са премиерите на Volkswagen във Франкфурт. Освен E-Up! и L1 тук влизат тривратото Polo, новите BlueMotion версии на Polo, Golf и Passat, както и най-бързият някога произвеждан Golf с индекс R.


Източник: speed-press.com


Световна премиера за Aston Martin Rapide

Аston Martin Rapide, който бе представен като студия през 2006 г., вече е реалност. Автомобилът притежава всички характерни черти на актуалната гама на марката. Четирите врати са от „лебедов“ тип, което се изразява в лекото им повдигане при отваряне. Товарното пространство отзад събира 301 литра, а при сгъване на втория ред седалки нараства на 750 литра. Последната операция се извършва от електромотори и се задейства с еднократно натискане на бутон. Интериорът помещава четири ръчно тапицирани индивидуални кресла, като задните разполагат с контролен модул за климатика и DVD системата.
Rapid e изграден на така наречената V/H Architecture платформа, идентична с базата на DB9, DBS и Vantage моделите. Задвижващият тракт разчита на ръчно сглобен V12 мотор с 470 к.с. и 600 Нм въртящ момент, наличен при 5000 об/мин. Стандартната трансмисия е 6-степенна Touchtronic 2 с автоматичен и ръчен режим на управление. При желание водачът може да сменя предавките и от волана, чрез монтирани в колоната магнезиеви пера.
Aston Martin Rapide ще се продава от 125-те дилърски пункта на марката, а първите доставки ще бъдат направени в началото на следващата година. Официални цифри относно базовата цената на автомобила все още не са разпространени.


Източник: speed-press.com


Lamborghini Reventon се появи и като Roadster

Lamborghini официално представи открита версия на ексклузивният модел Reventon. Означен като Roadster, автомобилът има архитектурата купето. Единствената стилистична промяна е оформлението на задния капак. Под прозрачните елементи ясно се виждат допълнителните оякчения, компенсиращи липсата на покривна конструкция.
Повърхностите в интериора на Lamborghini Reventon Roadster са покрити предимно с алкантара и карбон.
Задвижването остава същото като във версията купе - 12-цилиндров V-образен атмосферен двигател с работен обем 6,5 литра и максимална мощност 650 к.с. Скоростната кутия на „стелта“ е 6-степенна, а 660-те Нм въртящ момент се предават на четирите колела. Очаква се екзотичното кабрио да достига 100 км/ч от място за 3,4 сек и да развива 340 км/ч максимална скорост.
Също като при версията с твърд таван, Roadster ще се направи само двадесет пъти. Единичната цена ще е минимум 1,2 млн. евро.


Източник: speed-press.com


Kia Motors представя нов онлайн мултимедиен център

Днес Kia Motors обяви създаването на своя нов мултимедиен център, който ще кореспондира на информационните нужди на медийните представители по цял свят. Сайтът, който е конструиран на базата на дистрибуторската платформа на NewsMarket, ще улесни журналистите, автомобилните фенове и блогърите в намирането, споделянето и свалянето на видео клипове, снимки и документи, свързани с развитието на корейската марка в световен мащаб.
Регистрираните в сайта потребители ще могат да търсят, преглеждат, свалят, споделят и запазват във високо качество всички видео файлове напълно безплатно. Посетителите на мултимедийната библиотека ще могат да заявят желанието си за получаване на конкретни новини, касаещи развитието и новостите около корейския бранд на www.thenewsmarket.com/KiaMotors или на www.kiamotors.com в меню ‘Multimedia Library’.
От началото на 2009 г. Kia Motors разпространява релийзи до медиите чрез мрежата на The NewsMarket. Посетителите на мултимедийната библиотека на Kia Motors могат безпроблемно да се сдобият с материали за редакционни цели, акценти от пресконференции, както и информация за премиерни модели и автомобилни изложения, видео клипове и презентационни филми на развойно-изследователските и дизайнерски центрове на марката.


Източник: speed-press.com


Подобрения за Citroen C-Crosser

С новата скоростна кутия с двоен съединител (Dual Clutch System) и обновен интериорен дизайн, Citroen C-Crosser предлага на своите пасажери значително подобрение по отношение на удоволствието от управлението и комфорта по време на пътуването.
Новата 6-степенна механична пилотирана скоростна кутия DCS с двоен съединител е изключително плавна и подходяща за всякакви условия. Тя се предлага като алтернатива на познатата 6-степенна механична скоростна кутия на двигателя HDi 160 FAP. Скоростната кутия DCS включва помощ за потегляне под наклон за улеснено тръгване и маневриране при наклон, по-голям от 5 градуса. Смесеният разход на гориво възлиза на 7,3 л /100 км, а стойността на отделения въглероден двуокис e 192 г/км.
В интериора C-Crosser е с обновени облицовки и с нов дизайн на информационната зона с инструменти пред водача. Така значително се повишава усещането за качество и удоволствие. В интериора са въведени някои новости, за да се увеличи комфортът и да се засили чувството за висококачествено изпълнение. Това са: ново покритие на по-голямата част на бордното табло – подсилено и обогатено с декоративни елементи,
горната част на тапицерията на вратите също е подсилена и с нов дизайн,
ново табло с контролно-измервателни уреди, с нови графики и хромирани кръгове около приборите и нова матрица, нови командни бутони за управление на климатичната система и обемни подглавници за местата на трети ред.
От гледна точка на оборудването C-Crosser включва автоматични чистачки със сензорно регулиране, за да отговори на нуждите на различния тип шофьори.
При високите нива на оборудване с двигател HDi 160 FAP ауспухът е хромиран.
За автомобилите, оборудвани с аудио системата Rockford Fosgate, усилвателят е с увеличена мощност от 650 W на 710 W.
И не на последно място – C-Crosser се предлага в два нови цвята: кафяв Mangaro и син Profond, който замества син Muzzano в гамата.
За моделите с двигател HDi 160 FAP и 6-степенна механична скоростна кутия разходът на гориво и емисиите на въглероден двуокис са намалени на 7,0 л/100 км и 185 г/км.


Източник: speed-press.com


Renault отново се грижи за безопасността на децата

На 7 септември 2009 във Френския културен център се проведе традиционната официална конференция за представяне на програмата „Безопасност за всички” на Renault. Там директори и учители от началните училища можаха да се запознаят с новостите, материалите и сроковете на проекта. Тази година програмата получи подкрепата на Столична община. Почетни гости на конференцията бяха г-жа Емилия Сребринова, член на обществения Съвет по безопасност на движението на децата в София, и г-н Владимир Христов, член на същия съвет и представител на Държавната агенция за закрила на детето. Те споделиха своите впечатления от програмата. Както и в предходните две години, материалите под формата на учебна тетрадка по безопасност на пътя за всяко дете и учителски наръчник се разпространяват абсолютно безплатно. Повече информация за програмата и интересни идеи за ефективното й прилагане могат да се намерят на специално създадения за това интернет сайт www.safety-for-all-bg.com, откъдето всички, желаещи да се присъединят към инициативата, могат да изтеглят формуляр за участие, да го попълнят и изпратят на посочените адреси до края на месец септември 2009. Учебните материали ще бъдат доставени на участващите училища в цялата страна до края на октомври 2009г. Чрез тях по забавен и интересен начин учителите ще могат да запознаят малчуганите с принципните на пътната безопасност. Отново ще се проведе и конкурсът за рисунка, като трите най-добри отбора и тази година ще бъдат наградени с тридневна екскурзия до Париж през юни 2010 г.
„Безопасност за всички” на Renault е международна програма, която съществува от 2000 г. и досега в нея са се включили 22 страни участнички. В България инициативата се провежда за трета поредна година, като това издание получи и любезната подкрепа на Столична община, за която безопасността на децата на пътя е един от водещите приоритети.


Източник: speed-press.com


Koenigsegg вади диамантена версия на CCXR

Докато Koenigsegg е изцяло ангажиран с покупката на SAAB от General Motors, малкият конструктор на ексклузивни суперколи не е забравил за предстоящия салон в Германия. Шведската компания ще представи Trevita - нова версия на базата на супермодела CCXR. Тя ще бъде официално показана след няколко дни пред публиката във Франкфурт.
От страна на Koenigsegg не е търсена никаква механична модификация на CCXR. Мощността е 1018 к.с. срещу 1060 Нм въртящ момент, извлечени от V8 4,7-литров мотор с два компресора Rotrex. Максималната скорост надвишава 415 км/ч, докато ускорението от 0 до 100 км/ч е за 2,9 секунди. Тези характеристики са познати от CCXR. Затова Koenigsegg Trevita регистрира по-скоро козметични новости с използването на изобилие от въглеродни влакна. Карбонът обаче не е в стандартния черно-сив цвят, а в диамантен завършек. Всички елементи от карбон на CCXR в новата модификация са допълнително рафинирани от инженерите на марката.
По последна информация три броя ще бъдат произведени от диамантената версия на CCXR. Засега обаче няма никаква информация за цената. Евентуално тя ще бъде обявена на салона във Франкфурт.


Източник: speed-press.com