Американците готови да купуват индийски и китайски коли

Цели 15% от участвалите в изследване американци казват, че биха купили автомобил произведен в Китай, а 11% - от Индия, без да се имат предвид конкретни марки и модели. Това се съпоставя на 16% от американците, които залагат на корейски автомобилни марки, развиващи търговия на територията на САЩ още от 80-те години. Изследването е проведено от консултантската компания AutoPacific и обхваща повече 30 000 американци, на които им предстои да си купят нов автомобил.
„Имайки предвид, че Hyundai и Kia са на американската сцена вече от десетилетия, е учудващо, че китайските и индийските марки, невиждани досега, ще бъдат една добра конкуренция на корейските”, каза Джордж Питерсън, президент на AutoPacific. „Американците купуват толкова много стоки, произведени в Китай, поради високото им качество и технологичното развитие, защо не и автомобили? Изглежда, че потребителите са готови да дадат шанс на китайските и индийските марки.”

Проучването показа, че повечето от заинтересованите в момента притежават автомобил с японска или корейска марка, което означава, че те ще бъдат по-засегнати от конкуренцията, отколкото например Ford, Chrysler или General Motors. От анкетите също така става ясно, че хората, които биха си купили китайски или индийски автомобил държат много на качеството на производството и надеждността, но не толкова на динамичните показатели като ускорение, стабилност и спирачен път.



Източник: speed-press.com

Edo Competition преработи Ferrari Enzo

Edo Competition създаде тунинг пакет за Ferrari Enzo, наречен XX. Подобренията включват пълна промяна на двигателя, който е с нови стоманени цилиндри, бутала, разпределителни валове, пружини на клапаните и титаниеви мотовилки. Компанията също така добавя нови охлаждащи бутални тръби, изпускателен колектор, спортен въздушен филтър, спортен съединител и нова бензинова помпа.

Подобреният XX e с карбоново-керамични спирачни дискове, карбонови въздушни отвори, както и черни състезателни джанти. Една от интересните промени е спортният катализатор от неръждаема стомана, който включва два различни изпускателни режима, които се контролират с бутон, разположен на таблото.

Благодарение на тези подобрения новото Enzo има 800 к.с и 780 Нм ускорение. За времето от 3,2 сек автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч, а от 0 до 300 км/ч са необходими 19 сек. Максималната скорост е 380 км/ч.



Източник: speed-press.com

Toyota пуска електрическа версия на iQ

Toyota пуска серийна електрическа версия на iQ през 2010 г. Според главния дизайнер на автомобила Хироки Накаджима електромобилът ще има различна външност от iQ и модернизиран интериор. Това ще бъде първият серийно произвеждан от Toyota модел с литиевойонни батерии.
Ще се задвижва от четири електромотора, монтирани във всяко колело. С едно зареждане електромобилът ще изминава 150 км. Зареждането на батериите от контакт на стандартната електрическа мрежа трае около 8 часа. От Toyota все още не уточняват мощността и динамичните характеристики на колата.
Концептуалната Toyota FT-EV, на чиято база ще се прави новият електромобил, беше представена тази година на салона в Детройт, но акумулаторите на прототипа подсигуряваха преминаването на 75 км с едно зареждане.



Източник: speed-press.com

И Румъния иска Формула 1

След като България официално поиска кръг от Формула 1, новината намери широк отзвук по света, а отговорът не закъсня. Съседна Румъния също предяви претенции за организиране на кръг от най-престижния моторен шампионат на планетата.
Новината се появи във френската интернет страница Le 10 Sport, според която трасето ще се строи около Букурещ. В проекта е включен и Жак Вилньов, за който се предполага, че ще участва финансово.
„Проектът ни включва строеж на постоянна писта, която ще се използва за международни състезания и туризъм, а в по-дългосрочен план ще може да приеме кръг от Формула 1”, коментира Жак Самален, собственик на Ramses Project Romania. Подобно на останалите трасета в Европа на него ще се бъде разположена школа за обучение по безопасно управление на автомобили.
Според медията в момента се обсъждат три възможни локации на трасето, разположени между 25 и 70 км от Букурещ.



Източник: speed-press.com

BMW се отказва от Формула 1

От следващия сезон BMW няма да участва във Формула 1. Това решение бе взето вчера на заседание на Борда на директорите на компанията. Ресурсите, използвани досега за Формула 1, ще бъдат пренасочени за разработката на нови технологии за задвижване и за запазване на стабилността на компанията в бъдеще. BMW ще продължи да участва в други моторни спортове.
“Разбира се, това бе трудно решение за нас”, казва д-р Норберт Райтхофер, председател на Борда на директорите. “В бъдеще разбирането за лукс ще е все повече свързано с екология и икономичност. Това е областта, в която ние искаме да останем лидери. Точно затова участието ни във Формула 1 вече не е от такова значение за нас. Имахме големи успехи в този спорт и искам да благодаря на д-р Марио Тайсен и неговия екип за това.”
BMW ще продължи участието си в редица спортни серии. Компанията ще продължи участието си във всички автомобилни спортове с коли, близки до серийните модели, като DTM, WTCC и други туристически шампионати, ще продължи програмата си за млади пилоти „Формула BMW”, ще продължи участието си в американските “Льо Ман серии” ALMS, както и участието си в Супербайк шампионата с мотоциклетите BMW.


Източник: speed-press.com

Дизелов хибрид на базата на Е-Class?

Преди две години на автосалона във Франкфурт Mercedes обяви, че през 2010 ще представи хибриден вариант на E-Class. Днес вече чрез официалният си сайт компанията разпространи първа снимка на бъдещият модел E300 BlueTEC HYBRID на базата на новият модел Е-Class.

Новият хибриден Mercedes вероятно ще използва 4-цилиндров дизелов мотор (204 к.с.), подпомаган от електрически. Сумарната мощност на двигателите би трябвало да е 224 к.с., а средният разход – 4,5 л/100 км.
Засега липсва предварителна информация за екологичната Е-класа, но в официалния си фирмен сайт компанията е пуснала първата снимка, което означава, че предстои дебют тази есен във Франкфурт.



Източник: speed-press.com

Velozzi прави хибриден кросоувър

Американската компания Velozzi работи над проект за хибриден кросоувър, способен да съчетава електрическата тяга с всякакъв вид гориво. Засега в официалния сайт е публикувано само 3D изображение на Solo.

Марката Velozzi се прочу, след като през април тази година се включи в автомобилния конкурс за технологии от бъдещето, известен като X Prize, където компаниите обикновено печелят награди от порядъка на милион долара. Засега Velozzi търси инвеститори за този си проект.

Кросоувърът ще се движи благодарение на литиевойонни батерии, захранвани с микротурбини, които ще успяват да настройват автомобила да работи с бензин, дизел, биодизел или биоетанол според ситуацията. Solo ще бъде изграден върху олекотена платформа. Комбинирана с алтернативните горива, тя прави възможен разхода от 2,35 л/100 км.

Екологичният кросоувър ще е със завидни динамични показатели. Той ще развива максимална скорост 210 км/ч и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 сек. Solo ще е първият автомобил, чиято конструкция ще е изградена от карбонови нанотръби. Те са в състояние да увеличат механичните качества на компонентите с 40%, значително намалявайки масата.

Velozzi се надява в най-скоро да намери партньор, който да инвестира в проекта, за да премине от 3D модел към серийно производство през 2011 г


Източник: speed-press.com

Вокалистът на AC/DC гостува на Top Gear

Вокалистът на AC/DC Брайън Джонсън гостува в предпоследния епизод на сезон 13 на Top Gear. Рокаджията се оказа истински автомобилен фен, при това доста бърз. На пистата рокаджията постигна време на обиколка от 1:45,9 мин, което го нареди на второ място, само на стотна от секундата зад друг певец – Джей Кей от „Джамирокуей”. Гостите на тв предаването се състезават с Chevrolet Lacetti, разбира се с десен волан.

Любовта на Джонсън към колите води началото си от детството му - тогава баща му взима от бунището стар волан, забива пръчка в средата му и го слага между възглавниците на леглото на малкия Брайън. След успеха с групата „Джорди” Джонсън купува и първата си кола – Ford Popular. Музикантът споделя, че е фен на класиките, и след присъединяването си към AC/DC си купува Triumph Roadster от 40-те. Музикантът притежава и Bentley Le Mans от 1926-а, което дори кара от време на време. Ежедневната му кола обаче е Rolls-Royce Phantom, за която с водещия Джеръми Кларксън се съгласиха, че е най-добрият автомобил на света.

Следващата седмица в последния епизод от този сезон в шоуто ще гостува един от най-големите автомобилни ентусиасти на света – легендарният американски тв водещ и комик Джей Лено.
На 28 май екип на Speed-Press видя на живо Брайън Джонсън и AC/DC на паметното им шоу в Атина.

Източник: speed-press.com

Водещ на Top Gear строи къща от играчки „Лего”

Джеймс Мей, един от водещите на телевизионното шоу Top Gear, се е заел с амбициозната задача да построи двуетажна къща изцяло от играчки „Лего”. Начинанието е част от новата поредица на BBC2 – James May’s Toy Stories. В него Мей ще използва някои от най-обичаните играчки в Англия, за да реализира амбициозни инженерни задачи, като главната цел е да напомни на хората, че могат да се забавляват не само пред компютъра или телевизора.
За постройката, чийто строеж ще започне следващата събота в Съри, ще бъдат използвани над 3 милиона играчки „Лего”. Тя ще бъде в реален размер, с истинско стълбище, функционираща тоалетна и душ, а Джеймс дори заяви, че щом е готова, ще прекара няколко дни в нея.
Разбира се, Джеймс няма да строи къщата сам, като в момента се издирват доброволци, които да му помогнат. Мей също заяви, че въпреки че разполага с хиляди „Лего” тухли, те може да не са му достатъчни, така че всеки, който има излишни играчки, може да ги донесе.

Построяването на „Лего” къщата е само един от проектите, които ще бъдат реализирани в шоуто. Мей вече завърши градина, направена от пластилин, както и най-големия модел на самолет „Спитфайър” в света. В следващите серии се очаква се да бъдат построени
мост, както и влак – отново от играчки.


Източник: speed-press.com

Nissan Motor Co представи новата си електрическа платформа

Nissan Motor Co представи новата си платформа, на която ще бъдат разработени електрическите модели на компанията. Системата беше представена с помощта на специална модификация на модела Tiida. Платформата се състои от здрава конструкция, мотор с мощност 107 к.с. и въртящ момент от 280 Нм и компактна, но високоефективна литиевойонна батерия – 24 kWh. Ламинираната литиевойонна батерия е разположена под пода на автомобила, като по този начин се постига по-добро разпределение на тежестта, а и не се намалява вместимостта на товарното отделение. Капацитетът на батерията, както и интегрираната система за регенериране на енергията, отделяна по време на спиране и движение по инерция, гарантират над 160 километра свободен пробег на автомобила. Друга интересна особеност на платформата е специално разработеният информационен и навигационен софтуер. С натискането на един бутон той е в състояние да изобрази на картата разстоянието, което може да покрие колата в зависимост от моментния заряд на батерията, както и да покаже най-близката станция за зареждане.
Климатичната система и зареждането на батерията могат да бъдат зададени като функции с точно начало на работа.
Моментният заряд и оставащо време до пълен заряд на батерията може да се следи с помощта на специално разработен интернет сайт. Системата е в състояние да изпрати кратко текстово съобщение на собственика на автомобила при достигането на 100% заряд на батерията, като даде възможност на клиента да изключи зарядната система дистанционно или да включи климатизирането на интериора. Електрическият автомобил на Nissan ще бъде лансиран през следващата година. На 2 август ще бъдат представени дизайнът и конструкцията на серийната кола.



Източник: speed-press.com

Представят виртуално следващия Infiniti M в Пебъл Бийч

Следващото поколение на седана Infiniti M ще бъде представено виртуално в средата на август на стартиращото тогава калифорнийско изложение Concours d`Elegance в Пебъл Бийч.

Производителите обаче няма да покажат автомобила „на живо”, а изображението ще е проекция на пълноразмерен макет на модела. Официалният дебют на готовата вече кола е предвиден за декември тази година, но продажбите ще започнат едва от пролетта на 2010 г.

Новият седан от клас M ще се предлага с бензинов двигател с 3,7-литров работен обем и 3,0-литров турбодизелов V6. Производителите възнамеряват да пуснат и хибридна версия, обзаведена с бензиново-електрически мотор. Дали тя ще бъде пусната на европейския пазар, засега не се уточнява.


Източник: speed-press.com

Saab публикува официални снимки и данни на новото поколение 9-5

Saab публикува официални снимки и данни на новото поколение 9-5. Премиерата на модела ще се осъществи по време на автомобилния салон във Франкфурт.
Дизайнът на автомобила е в стила на концепцията Aero-X, като в интериора и екстериора са използвани похвати на дизайнери от авиацията. Това важи особено за таблото в стил на самолетен кокпит с циферблати, подобни на тези в пилотската кабина на самолет.
Новият Saab 9-5 използва платформата на General Motors Epsilon II, която вече се използва и от Opel Insignia. Дължината му е със 170 мм по-голяма от тази на сегашното поколение. Разстоянието между осите е 2840 мм, което е със 130 мм повече от сегашното. Saab 9-5 ще се предлага с два вида окачване – стандартно и спортно, също е предвидена и система за задвижване на четирите колела. Колата ще се задвижва от три бензинови турбодвигателя с обем 1,6 и 2,0 литра с четири цилиндъра и мощност съответно 160 и 210 к.с. и шестцилиндров двигател с обем 2,8 литра и мощност 300 к.с. Дизеловият вариант е двулитров с две версии на мощността – 160 и 190 к.с. По-късно се очаква появата на хибридна версия.
В Европа новото поколение на Saab 9-5 ще се продава от април 2010 г. Цената на базовата версия е 34 700 евро.


Източник: speed-press.com

Шефът на Porsche напуска

Огромни промени настъпиха в Porsche след извънредното заседание на Борда на директорите, което започна вчера и продължи през цялата нощ. Изпълнителният директор на компанията Венделин Видекинг и заместникът му Холгер Хертер бяха освободени от постовете си, а на тяхно място бяха назначени съответно Михаел Махт и Томас Едиг. Бе решено Porsche да вдигне уставния си капитал на минимум 5 милиарда евро, а Катар бе одобрен за инвеститор в компанията.
Венделин Видекинг и Холгер Хертер са освободени от постовете си, като решението влиза в сила незабавно. И двамата са поканени да останат в помощ на Porsche като консултанти на компанията. Като компенсация за неизпълнение на договора, който има срок до 2012 година, Венделин Видекин ще получи 50 милиона евро. От своя страна Хертер ще бъде компенсиран с 12,5 милиона евро. Двамата освобождават и постовете си в бордовете на директорите във Volkswagen и Audi.
Венделин Видекинг става изпълнителен директор на Porsche през 1992 г., когато компанията е изправена пред банкрут, и я превръща в най-печелившия производител на автомобили в света. Той е най-скъпо платеният мениджър в Германия и дори е критикуван от някои медии и членове на правителството за огромната си заплата. Амбициозната политика на Видекинг доведе до решението Porsche да купи мажоритарния дял в многократно по-големия Volkswagen Group. Вследствие на това компанията задлъжня с около 10 милиарда евро, а след настъпването на финансовата криза и намаляването на приходите за Porsche стана трудно да обслужва кредите си.
През миналата година Porsche има оборот 7 милиарда евро, а VW – 114 милиарда евро, или 16 пъти повече. Продажбите на Porsche възлизат на 87 000 автомобила, а на VW – 6,27 милиона автомобила, или 70 пъти повече. През септември 2005 г. Porsche обаче купи 20% от Volkswagen, а днес производителят на супер спортни автомобили вече притежава 50,76% от много по-голямата автомобилна компания VW Group.
Новият шеф на Porsche Михаел Махт работи в компанията от 1990 г. Последно, преди да бъде назначен за изпълнителен директор, той е бил директор на производството и член на Борда на директорите. Заместникът му Томас Едиг пък е бил мениджър човешки ресурси и отговорен за връзките с профсъюзите и също член на Борда на директорите.
На извънредното заседание на Борда на директорите на Porsche също така бе взето решение за увеличаване на уставния капитал на компанията на минимум 5 милиарда евро. Това ще помогне да се сформира интегрирано производство с VW Group. Също така бе взето решение да се финализират преговорите с Катар за инвестиция в Porsche. Целта отново е да се получат капитали, с които да се сформира съвместно производство с Volkswagen.
В самостоятелно изявление Венделин Видекинг обяви, че ще дари за благотворителност половината от парите, получени като компенсация. Видекинг заедно с ръководителите на профсъюза на Porsche ще създадат фонд с капитал 25 милиона евро, които ще бъдат използвани, за да се гарантира, че всички фабрики на Porsche са социално ориентирани. Също така Видекинг ще дари 500 000 евро на организацията на журналистите в Хамбург. „Освен това ще инвестирам в проекти, които ще осигурят нови работни места в Германия. Аз си плащам данъците и почти половината от дохода ми отива в хазната”, допълни Видекинг по повод нападките от немските медии.
Същевременно стана ясно, че има извънредно заседание и на Борда на директорите на Volkswagen Group. На него се обсъжда възможността Volkswagen да купи Porsche.


Източник: speed-press.com

Suzuki става на 100 години

Компанията Suzuki е създадена през 1909 г. от Мичио Сузуки. Като доста японски компании по онова време Suzuki се занимава с производството на тъкачни станове и постига голям успех.
През 1952 г. Suzuki произвежда първия си мотоциклет. Това е Power Free с 36-кубиков двутактов, който може да се движи само с двигателя или само на педали, или в комбинация от двете. Още през следващата година Suzuki произвежда по 6000 екземпляра от това превозно средство. През 1955 г. Suzuki прави и първия си автомобил – Suzulight. Той е с 360-кубиков двутактов двигател и е един от първите автомобили в света с изцяло независимо окачване и предно предаване. Историята на 4х4 автомобилите Suzuki започва през 1970 г. с компактния LJ Series.
През 1965 г. е произведен първият извънбордов двигател с марката Suzuki, през 1982 г. е създадено първото ATV, а през 1980 г. - първият индустриален стационарен двигател.
През 1989 г. сумарното производство на автомобили Suzuki достига 10 милиона екземпляра, а годишното производство достига 1 милион бройки през следващата 1990 г. През 2005 г. вече годишното производство надвишава 2 милиона автомобила, а общо 40 милиона коли Suzuki са намерили своите клиенти по света. За миналата година Suzuki е реализирало на пазара 2,3 милиона автомобила, от които 350 000 в Европа.
По случай 100-годишния си юбилей Suzuki е изградило сградата Suzuki Plaza пред централата си в Япония. Посетителите на триетажната Plaza с площ 5 424 кв. м. могат да разгледат цялата история на компанията, минавайки през 10 десетилетия.


Източник: speed-press.com

Smart с нова дизелова версия

Smart ForTwo добави към досегашните си версии още една с модернизиран дизелов двигател с три цилиндъра и обем 800 куб.см.
Версията на Smart ForTwo Cdi получава с 21% по-висока мощност - 54 к.с., и с 18% по-висок максимален въртящ момент - 130 Nm, в сравнение с досегашния дизелов вариант. В същото време разходът на гориво и вредните емисии CO2 няма да се променят. Средният разход е 3,4 литра на 100 км, а вредните емисии са 88 г/км. Новият двигател отговаря на изискванията за опазване на околната среда Euro5. Той ще се предлага както при варианта купе, така и при откритата версия на колата. Новият Smart ForTwo Cdi предлага богато оборудване: hands-free, цветен мултимедиен дисплей, подлакътник и др. Цената на новия дизелов Smart Cdi започва от около 11 800 евро.

Източник: speed-press.com

ABT Sportsline предлага ъпгрейд за двигателя на KTM X-Bow

Тунерите от ABT Sportsline доработиха двигателя на KTM X-Bow. Мощността е увеличена от 240 на 300 к.с., а въртящият момент е нараснал от 310 на 400 Нм. Отношението тегло към мощност е вече 380 к.с. на тон.

Ъпгрейдът на ATB осигурява висока пикова мощност при относителна широк диапазон на обороти. Заедно с олекотеното шаси разработено от Dallara преработеният X-Bow ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек, за сравнение стандартният X-Bow ускоряваше за 3,9 сек.

Тунинг пакетът на ABT ще се продава като резервни части и ще може да се монтира на всички X-Bow модели.

Цената на ъпгрейда е 5300 паунда и се предлага с две години гаранция.

Всички собственици на KTM X-Bow, които искат да се оборудват с пакета на ABT, трябва да се свържат със сервиз на ABT Sportsline, където инженерите ще могат да монтират частите. Допълнителна информация ще намерите на http://www.abt-sportsline.de/en/.


Източник: speed-press.com

Chevrolet Volt ще се продава в eBay

General Motors води преговори с eBay да започне продажбата на автомобили онлайн в електронния аукцион.

Това става ясно от интервю на мениджъра на компанията Ед Пепър.
В интервюто се казва:

“Да продаваме Chevrolet Volt през eBay е нещо, върху което сме мислили доста.” Идеята на GM всъщност е доста интересна.

Чрез наддаването в eBay, компанията ще може да продава Chevrolet Volt на цената, на която автомобилът е обявен, вместо да го продава чрез дилъри и с големи отстъпки. Volt е автомобил, който предизвика голям интерес от страна на клиентелата и най-нетърпеливите ще са готови да отделят дори повече пари, за да се сдобият първи с колата.

Всъщност идеята да се продават коли през eBay може да бъде приложена и за други модели от портфолиото на General Motors.


Източник: speed-press.com

Нов часовник от Ferrari

Вдъхновен от изключителните качества на Scuderia, новият часовник е комбинация от истинска точност и функционалност.

Той е с аналогов дисплей, с швейцарска точност на движението, дигитален дисплей за още две времеви зони и хронометър.

Направен от нечупливо стъкло, с гумена каишка и водоустойчив, той гарантира функционалност и комфорт при екстремни условия.

Гравиран със специално лого отзад и циферблат с цветовете на марката, часовникът ще бъде достъпен в магазините на Ferrari от края на август с цена $420.


Източник: speed-press.com

Направиха карбонов Corvette C6

Още един суперавтомобил на базата на Chevrolet Corvette е разработен в САЩ. Компанията SV Motor ще представи първото си творение SV 9 Competizione през август на Concorso Italiano в Калифорния. Автомобилът представлява модернизирано карбоново подобие на Chevrolet Corvette C6.

Новата каросерия е дело на италиански дизайнери. Благодарение на карбона автомобилът тежи с около 60 кг по-малко от традиционния Corvette (едва 1400 кг), а разпределението на масата на предния и задния мост е в съотношение 50:50. Мощността на 6,2-литровия 8-цилиндров двигател от Chevrolet Corvette е увеличена с 14 к.с. Така SV 9 Competizione разполага с 450 к.с.

Максимумът на въртящия момент достига до 602 Нм. От 0 до 100 км/ч автомобилът ускорява за 4,0 сек.
От SV 9 Competizione ще бъдат произведени само 1000 бройки, а цената ще е $99 995.



Източник: speed-press.com

Производството на Lagonda се отлага

Производството на новата концепция Lagonda, която бе показана от Aston Martin на автомобилното изложение в Женева, засега е отложено.

Главният изпълнителен директор на компанията Улрих Бец заяви, че проекта е замразен за неопределен период от време заради трудния икономически климат, въпреки че няколко източника са готови да спонсорират проекта с четвърт милиард паунда.

Г-н Бец допълни, че компанията работи по текущи проекти, които изискват достатъчно много инвестиции.


Източник: speed-press.com

Направиха Ferrari с формата на Citroen

Уникален автомобил създадоха италианците Николо Ламберти и Милко дела Коста. Двамата са изградили вагонетка Citroen C2 върху шасито на Ferrari F355. Завършването на проекта е отнело на двамата ентусиасти 5 години.

Ламберти и Дела Коста притежават италианския рали отбор Nimik. Те открили да се продава Ferrari F355 Berlinetta “на много добра цена” и веднага го купили без конкретна идея за какво ще го използват. След това, като пътували в Северна Италия, видели в един двор гниещата вагонетка Citroen C2 и идеята се зародила.

Двамата ентусиасти са използвали шасито на F355 и върху него са монтирали модифицираното купе на Citroen-а. Боядисали са купето в яркочервения цвят, а над двата шеврона на Citroen на радиаторната решетка са сложили и емблемата на Ferrari. Автомобилът е с изцяло пригоден интериор.

Резултатът от работата е доста впечатляващ. Готовият автомобил може да се ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и да развива максимална скорост 290 км/ч. Доста впечатляващо, имайки предвид, че оригиналната вагонетка Citroen C2 има мощност едва 12 конски сили.


Източник: speed-press.com

Таджима и Suzuki спечелиха Pike`s Peak 2009

Екипа на Ford, водени от Маркус Грьонхолм и неговата Fiesta и рали шампиона на Великобритания Марк Ренисън и неговия RS200, не успяха да победят отбора-ветеран Nobuhiro ‘Monster’ Tajima, който за шести пореден път спечели състезанието Pike`s Peak. Американското интернационално състезание се проведе за 87-и път тази неделя, а интересът към него както винаги беше огромен от цял свят.

Въпреки изцяло новия автомобил бившият шеф на Suzuki Sport Нобухиро Таджима не можа да подобри рекорда си заради променливите атмосферни условия. И все пак пилотът изкачи възвишението с “Чудовището” за 10 минути и 15 секунди.

Отбора на Ford, който имаше амбицията да атакува първото място тази година, се оказа жертва на различни технически проблеми. Най-добър резултат от трите коли на Ford даде Маркус Грьонхолм, който завърши с време 11 мин и 28 сек, преминавайки финала с агонизиращ двигател и горяща гума.

Финландецът зае отново второ място в категорията Unlimited. Между Таджима и Грьонхолм се вмъкнаха тримата първи в категорията Open Wheel, от които лауреат е Пол Даленбах, победител в този клас с време 10 мин и 52 сек.

Подвигът на състезателния ден без съмнение е на Рис Милан, който за трети последователен път счупи рекорда в категорията Time Attack с 2 задвижващи колела зад волана на своя Hyundai Genesis Coupe за 12 мин и 18 сек.


Източник: speed-press.com

Загатват за бъдещото Audi A8

В интернет се появиха първи рекламни снимки на новото поколение Audi A8.
От илюстрацията се добива представа за предницата, капака на двигателя и новата радиаторна решетка, които са в стила на концепцията Sportback. Фаровете са нови с вградени дневни LED светлини.

Според предварителни данни Audi A8 ще използва нова платформа с олекотена алуминиева рама и ще бъде с 10 см по-дълго от досегашното поколение. Колата ще получи по-ефективни и екологични двигатели като 3-литровия дизел V6 и бензиновия 8-цилиндров агрегат с обем 4.2 литра и с директно впръскване на горивото.

Очаква се новото Audi A8 да бъде представено във Франкфурт през септември. На европейските пазари колата ще се появи в началото на 2010 г.


Източник: speed-press.com

Nissan разработи нова двойна инжекционна система

Nissan представи нова двойна инжекционна система, която трябва да подобри консумацията на гориво при по-малките бензинови двигатели.
Новият двоен инжектор ще впръсква гориво от двуканален отвор, като ще подобри разпръскването на горивото и ще намали диаметъра на горивните капчици в горивната смес с около 60%. Като качества и характеристики новата двойна инжекционна система е доста подобна на системите с директно впръскване, но е по-евтина, по-проста, по-лека и заема по-малко място. Това е причината Nissan да я използва при малките си бензинови двигатели. Двойната инжекционна система на Nissan ще се комбинира със система за контролиране на изпускателните клапани и така ще намалява загубите на е на енергия и ще подобрява топлинната ефективност.
Според японския производител новата система ще намали разхода на гориво с около 4%. Още повече ще бъдат намалени вредните емисии на двигателите с тази система, при положение, че те ще са снабдени с по-евтини катализатори с наполовина по-малко благородни метали.
Очаква се системата да се въведе в някои модели в началото на 2010 г.


Източник: speed-press.com

Cadillac CTS Coupe се сдобива с V-пакет


Вицепрезидентът на General Motors Боб Луц потвърди, че е дадена зелена светлина за Cadillac CTS-V Coupe. Дългогодишният труд за автомобилната компания на Луц е към своя край, тъй като Боб излиза в пенсия. Това обяви президентът на GM Фриц Хендерсън в свое обръщение на 10 юли тази година. Все още в длъжност, Луц направи изказване за интернет сайта на GM, FastLane.
“За момента V-пакетът е планиран единствено за седана и купето”, написа Луц. Той остави темата за евентуални добавки отворена в бъдещата продуктова линия на Cadillac. Вариантът на спортен ван на CTS ще види бял свят през 2010 г., като с това ще се появят предпоставки за V-версия на модела. Самия Луц казва по въпроса - ”няма причина да не направим V-series wagon и аз подкрепям идеята”.
Пакетът V на CTS включва 6,2-литровия V8 двигател, предоставящ 556 к.с., също използван за Corvette ZR1. Той е комбиниран със скоростната кутия на ZR1 - 6-степенната Tremec TR-6060. Този пакет бе показан за пръв път на северноамериканското международно мотор шоу в Детройт през 2008 г., а на пазара ще се появи през пролетта на 2010 г.
Освен за Cadillac Луц споменава и Pontiac. Компанията възнамерява да продължи да произвежда Pontiac G8, но вече с марката Chevrolet Caprice, след като GM закри бранда си Pontiac. Луц посочва, че компанията проучва възможността процедурата правно и производствено да бъде осъществена.


Източник: speed-press.com
Този уикенд в Боровец като наблюдатели ще присъстват хора от трите основни отбора в Световния рали шампионат. Представители на BP Ford, Citroen и Stobart ще гледат състезанието и ще направят оглед на трасетата и практически ще са съгледвачи за своите тимове, ако нашето състезание стане седмия кръг от WRC през 2010 г.
На 40-ото юбилейно „Рали България” ще присъстват и доста ръководители на Световния шампионат, които ще наблюдават организацията на състезанието. Сред официалните лица ще бъдат шефът на сигурността във WRC Яцек Бартош, шефът на медицинската комисия д-р Дюби и шефката на медиите в световния шампионат Хейли Галахър.
Ралито отново ще бъде оценявано от новозеландеца Мартин Уилърд. През миналата година той отправи доста критични забележки към организаторите, а сега ще проверява дали нашето състезание покрива стандартите за кръг от Световния шампионат.



Източник: speed-press.com

Alfa Romeo пуска заместник на 159 през 2011 г.

До края на 2011 г. Alfa Romeo планира да въведе на пазара новия седан Giulia, който ще наследи настоящия модел 159. Новият модел ще бъде изграден върху платформата C-Evo, която е разработка на FIAT. Той ще се предлага както с предно, така и с 4x4 задвижване. Италианците ще наблегнат на безопасността, като целта е седанът да бъде отличен с максималния брой звезди на краш тестовете EuroNCAP.
Наследникът на Alfa Romeo 159 ще получи системата DNA, която вече е интегрирана в модела MiTo. Нейната функция е да контролира настройките на окачването, спирачките, двигателя, скоростната кутия и кормилното управление, като предоставя възможност на водача да избере един от трите заложени режима на работа - Sport, Normal или All Weather.
Името Giulia е използвано за първи път от италианската компания през 1962 г. за автомобил, който се е задвижвал от 1,6-литров бензинов двигател, чиято мощност е варирала от 80 до 100 к.с.


Източник: speed-press.com

Старт от WRC ще струва поне 2 милиона евро

Организация на кръг от Световния рали шампионат ще струва поне 2 милиона евро, каза Димитър Агура, директор на „Рали България 2009”. Тази сума е далеч над тавана на бюджетите за рали състезание в страната ни, но това е цената, която трябва да се има предвид, ако в програмата бъде включен и супер специален етап в централната част на София.
„Супер специалният етап в центъра на София ще ни отличи от всички останали. Обръщам се към вас, умолявам ви да лобирате за такъв етап. Той ще бъде невероятна атракция”, каза Агура.
За организацията на „Рали България 2009” са нужни около 700 000-800 000 лв., поясни Георги Янакиев, председател на организационния комитет за провеждане на „Рали България 2009”. За никого не е тайна, че в условията на глобална финансова криза е невероятно трудно да се намери подобна сума пари. Въпреки това организаторите полагат всички усилия състезанието да премине при най-високото възможно ниво, тъй като от представянето ни през тази година зависи дали страната ни ще получи кръг от WRC през 2010 г.


Източник: speed-press.com

Димитър Агура: Крайната ни цел е проект WRC 2010

Официалният старт на Рали България 2009 е само след два дни, но цялостната концепция на организаторите гледа доста по-напред в бъдещето. И това е напълно резонно, тъй като от нивото на състезанието като провеждане зависи дали България ще получи така мечтаното домакинство на кръг от WRC през 2010 г.
„Крайната ни цел е проект WRC 2010 г. Сега ще се опитаме да създадем максимално добра организация и максимално безопасни зони за публиката. Всяка от тях е с осигурени паркинг места и възможност за наблюдаване на атрактивните моменти. Зоните са платени, но моля феновете да разберат, че купувайки си пропуск, те подпомагат проект WRC 2010 и пряко допринасят за това Световният рали шампионат да дойде в България”, каза Димитър Агура, директор на Рали България 2009.
Цената на билет за една отсечка е на символичната цена от 2 лева. Целодневният билет за шестте отсечки е 8 лева, като включва пропуск, карта на ралито и стартов списък. До всяка Фен зона е осигурен паркинг като цената му е 10 лева дневно за автомобил. Престоят за двата пълни състезателни дни е 16 лева, а тридневен пропуск е едва 18 лв.
Срещу 100 лева най-запалените фенове получават пълен пакет от достъп до всички ВИП зони по цялото трасе, стикер за автомобила за цялото състезание, карта на ралито и стартов списък.
За членовете на рали клубовете са направени още по-големи отстъпки. За тях тридневният билет е 10 лева, а паркингът за два дни е 10 лева. ВИП пропускът е 80 лева, като отстъпката важи при закупуването на минимум 10 пропуска.


Източник: speed-press.com

Cape to Cape – мисията успешна

Конвой от 12 машини Renault Kerax и Sherpa достигна най-южната точка на Африка, с което приключи приключението Cape to Cape. То стартира на 1 март от Нордкап, най-северната точка в Европа, и приключи на нос Добра надежда край Кейптаун.
„След 4 месеца и половина най-различни преживявания – от положителни до отрицателни, най-накрая достигнахме финала. Главата ми е пълна с уникални спомени от Норвегия, Етиопия, Танзания и, разбира се, пристигането ни в най-южната част на ЮАР. Винаги ще помня ентусиазма на тези, които бяха с нас в различните етапи на приключението”, коментира Пиер Ален Брандел, мениджър на проекта.
По пътя към финала конвоят се е сблъскал с редица проблеми. Особено в пустинята Намиб и дюните. „Без техническата помощ на специалистите ни би било невъзможно да преминем”, обяснява Сандрин Роле.
За почти 5-те месеца преход керванът прекоси 17 страни, три континента в общо 30 000 км. Машините, използвани са подвига, са Kerax и Sherpa, специално подготвени за състезанието с ноу-хау от опита на компанията в „Париж-Дакар”. Kerax 450.26 6x6 тежи 26 т, а окачването му е специално модифицирано за състезанието. Сменени са пружините, кабината е усилена с роубари, а трите седалки са спортни с 4-точкови колани. Двигателят е 10,8-литров, 6-цилиндров с максимална мощност 450 к.с. при 1900 об/мин и максимален въртящ момент 2140 Нм между 1100 и 1300 об/мин. Sherpa е цивилна версия на военния автомобил. Дължината на колата е 5300 мм, а височината 2300 мм. Двигателят е DXi 5 Euro 4/5 с 215 к.с. при 2300 об/мин. Предавателната кутия е Allison, 6-степенна автоматична с понижаващи предавки и редуктори на 4-те колела.
Cape to Cape се използва като тестово поле за новите двигатели на Renault Trucks с технологии за постигане на стандарти Euro 4 и Euro 5 SRC (Selective Catalic Reduction), с които са екипирани 12-те автомобила. Пилотите са 40, от които 6 жени. Изборът е паднал изцяло върху сътрудници и служители на Renault Trucks. Те се сменят 5 пъти, а на старта показаха изключителен ентусиазъм. Екипите се състоят от пилот и навигатор, който следи GPS-а, но също така разполага с добра техническа подготовка, за да помага в случай на повреда или проблем.
Веднага след края на приключението изникна въпросът дали ще има ново, трето поред. От Renault Trucks ще дадат конкретен отговор много скоро.

Източник: speed-press.com

Bugatti готви изненада за Франкфурт

Пуснаха неофициална информация за бъдещия модел на Bugatti, който се очаква да се появи на автосалона във Франкфурт тази година. Компанията, собственост на VW Group, чества 100 години от създаването си, поради тази причина се очаква да изненада феновете с нов суперавтомобил.
След като преди години завладя света на спортните автомобили с Veyron, този път се очаква Bugatti да се насочи в друг сегмент. Появиха се спекулации за името на колата. Според неофициален източник тя ще се казва Bugatti Royal. От снимките се вижда, че новият автомобил ще се насочи към суперседан сегмента, където ще се конкурира с Rolls-Royce Phantom и Grand Bentley.


Източник: speed-press.com

Ford – Европа, в лицето на Ингвар Свигъм с награда Eurostar от Automotive News Europe за 2009

Ингвар Свигъм, вицепрезидент маркетинг и продажби на Ford - Европа, беше определен за един от носителите на наградите Eurostars от списание Automotive News Europe за 2009 г.
Освен Свигъм още 9 европейски автомобилни лидери бяха отличени от редакторския екип на изданието за това, че изпъкнаха през трудната за автомобилния бранш година, „защото те успяха, докато техните конкуренти се провалиха. Тазгодишните победители заслужиха своите награди, поемайки рискове и отказвайки да се провалят”.

„Поласкан съм от престижното отличие”, сподели г-н Свигъм. „Тази награда е и признание за отличителните продукти, проектирани, сглобявани и произвеждани от колегите ми от Ford - Европа. Тяхната страхотна подкрепа, професионализъм и отношение към клиента помогнаха за увеличаване на пазарния ни дял в Европа въпреки продължаващата трудна икономическа ситуация.”

В знак на уважение към Свигъм Automotive News Europe заяви: „В една ужасна за автомобилната индустрия година Ингвар Свигъм, вицепрезидент маркетинг и продажби на Ford - Европа, издържа бурята.”
„Хладнокръвният скандинавец използва своите богати познания за европейския пазар, за да помогне на американския производител да увеличи пазарния си дял в Европа и успешно да представи 2 ключови модела – Fiesta и Ka – по време на тежкия икономически спад.”
Господин Свигъм и останалите деветима европейски автомобилни носители на Eurostars 2009 ще бъдат наградени на тържествена вечеря на Automotive News Europe на 14 септември във Франкфурт.


Източник: speed-press.com

Основана е новата компания General Motors

Новата компания General Motors започна дейността си от момента на основаването си в петък с нова корпоративна структура, по-открита финансова отчетност и с подновена решителност да направи клиентите си център на всяка своя дейност и всяко начинание на новия GM.
“Днес бе отбелязано ново начало за General Motors, което ще позволи на всеки служител, включително и на мен, да се върнем и да подновим работата си по конструирането, производството и продажбата на страхотни коли и камиони, за да бъдем в полза на нашите клиенти”, заяви Фриц Хендерсън, президент и главен изпълнителен директор. “Дълбоко сме благодарни за подкрепата, която получихме по време на тази историческа трансформация, и ще положим всички усилия да се отплатим за доверието, като изградим един успешен нов General Motors.”
Създадена на основата на най-силните дейности на стария GM чрез продажба на активи, одобрена от съда на 5 юли, новата компания GM е изградена върху: четири основни марки в САЩ и най-голямата и силна дилърска мрежа в страната, свежа гама автомобили, камиони и кросоувъри на Chevrolet, Cadillac, Buick и GMC, всяка от които с най-съвременен дизайн и технологии, които са съобразени едновременно с изискванията на клиентите и тези на околната среда, конкурентоспособна структура на разходите, по-точна и открита финансова отчетност и по-силна ликвидационна позиция, които ще направят компанията GM способна да инвестира в нови продукти, ключови технологии и в бъдещето си, печеливша фирмена култура с фокус върху клиентите и продуктите.
“През последните 100 дни научихме едно нещо и това е, че GM може да се развива бързо и решително”, каза Хендерсън. “Днес ние използваме интензивността, решителността и динамиката на последните няколко месеца, за да ги прехвърлим от процеса на банкрут върху създаването и работата на един нов General Motors.”
“Обичайният бизнес приключи в GM”, добави Хендерсън. “Днес започва нова ера за General Motors и всеки, който е свързан с компанията. Новият General Motors ще бъде напълно отдаден на това да се вслушва в мнението на клиентите, да отговаря на необходимостите им и да въвежда тенденциите на пазара, а и да дава възможност на близките до клиентите хора да взимат решения. Нашата цел е да създаваме автомобили, камиони и кросоувъри, които клиентите искат, и да ги въвеждаме на пазара по-бързо откогато и да било.”



Източник: speed-press.com

Aston Martin презентира One-77 край “Нюрбургринг”

През миналия уикенд по време на състезанието от Формула 1 Aston Martin откри нов магазин до пистата Нюрбургринг.
В него за пръв път бе презентиран един от 77-те екземпляра на суперавтомобила One-77 с обявена цена от 1 447 000 евро. Красивият автомобил, спечелил наградите за дизайн на Concorso d’Eleganza е със 7,3-литров V12 двигател, произвеждащ мощност от 700 к.с.
Супер автомобилът е с тегло 1500 кг, изграден е от олекотени материали, монтираният двигател е с 25% по-лек от двигателя на фирмата с обем 6,0 литра. Aston Martin One-77 ускорява от 0 до 100 км/час за 3,5 секунди и развива максимална скорост от 320 км/ч. Този екземпляр в магазина, както и останалите 76 вече са продадени.


Източник: speed-press.com

Нова версия на FIAT 500 Abarth с фабричен тунинг Essesse

FIAT пуска нова версия на спортния мъник Abarth 500, като ще добави към името допълнението Competizione.
Серията ще бъде в ограничена бройка и ще се предлага на висока цена. Очаква се цената да е около 24 995 евро, което е с 3000 евро повече от стандартния FIAT 500 Abarth.
Екстериорът на Competizione включва черен покрив, черни лети джанти с размер 17 цола и специален за модела дизайн и надписи над праговете. В интериора са монтирани нови кожени спортни седалки с лого Competizione, а в стандартното оборудване са включени и навигационна система, климатроник и висококачествена аудиосистема.
Новият модел се задвижва от турбодвигател с обем 1,4 литра с фабричен тунинг пакет Essesse, който повишава мощността от стандартните 136 на 160 к.с.


Източник: speed-press.com

Николай Паунов с втора поредна победа в Националния планински шампионат по автомобилизъм

Николай Паунов (Бета Рейсинг, Mitsubishi Lancer EVO 9) спечели втора поредна победа в Националния планински шампионат по автомобилизъм в обединената група А и N над 1600 кубически сантиметра. Триумфът на Паунов го утвърждава като убедителен лидер в класирането на групата след четири кръга от шампионата.
Костадин Щерев (Ефко Рейсинг, Subaru Impreza WRX) спечели надпреварата в група Х. Той остана на второто място в общото класиране след Паунов, но записа първи успех в групата си. Той изпревари завършилия на втора позиция Тихомир Златков (Ефко Рейсинг, Ford Escort Cosworth) и заелия последното място на почетната стълбичка Николай Кискинов (Бета Рейсинг, Subaru Impreza WRX). Въпреки второто си място край Кюстендил Златков е лидер в класирането на група Х над 1600 кубически сантиметра.
В група А и N до 1600 cc победата спечели Йордан Тодоров (Джордан Рали Тийм, Citroen Saxo С1600), като той завърши като победител и в клас А6. Втора завърши Екатерина Стратиева (Астра Рейсинг, Citroen С2 R2 Max), която се задоволи и с втората позиция в А6. Трети остана Калин Гълъбов (Верея Рали Тийм, Citroen Saxo).
В група Х до 1600 cc първата позиция спечели Антон Тонев (Сакси, Honda Civic). Той триумфира и с първата позиция в клас Х2. Втори в общото класиране на групата и втори в Х2 завърши Цветомир Русев (Томе Рейсинг, ВАЗ 2108). Трети от пилотите в група Х до 1600 cc остана Боян Гетов (Ефко Рейсинг, Fiat Punto).
Победители в отделните класове:
А8 – Николай Паунов (Бета Рейсинг, Mitsubishi Lancer EVO 9)
А6 – Йордан Тодоров (Джордан Рейсинг, Citroen Saxo С1600)
N3 – Костадин Тошев (Крез Рали Тийм, Renault Clio Sport)
N2 – Николай Диков (Стара Загора Рали Тийм, Citroen Saxo)
X4 – Костадин Щерев (Ефко Рейсинг, Subaru Impreza WRX)
Х3 – Любен Каменов (Ара Моторспорт, Opel Astra)
X2 – Антон Тонев (Сакси, Honda Civic)
X1 – Стефан Стефанов (Ара Моторспорт, ВАЗ 2105)


Източник: speed-press.com

KIA Motors отбеляза 22,4% ръст в продажбите си в световен мащаб през юни

KIA Motors обяви, че общите продажби на пътнически и товарни автомобили за юни 2009 г. възлизат на 158 394 броя. С това компанията регистрира ръст от 22,4% за изминалия месец.
По региони - в Корея KIA отбеляза значителен ръст от 78,6% с 46 006 регистрирани единици. В Китай и останалите пазари продажбата на превозни средства с марка KIA достигна съответно 22 579 броя (63,3% ръст) и 25 988 броя (3,4% ръст).
Общите продажби на автомобилния бранд за първите шест месеца на 2009 г. в световен мащаб са се увеличили с 4,5% достигайки 749 328 броя. Най-голям дял марката придоби в Корея – 192 524 продажби, което представлява ръст от 25%, докато в Китай и останалите пазари са реализирани респективно 97 376 броя (22,1%) и 136 277 броя (14,1%) в сравнение със същия период на предходната година.
Бестселърът на марката тази година е представителят на С-сегмента Cherato (известен на някои пазари и под името Spectra или Forte) с общо 123 480 продадени единици. KIA Rio се подрежда на второ място с реализирани 76 696 броя, следван от компактния SUV Sportage с регистрирани 76 200 единици. Произведеният изцяло в Европа KIA cee`d остава на 4-то място с регистрирани 61 632 продажби, следван от мъника Picanto с реализирани 45 961 единици.
Г-н Hyoung-Keun Lee, изпълнителен вицепрезидент на KIA Motors Corporation, заяви: „Доволни сме от резултатите, които постигнахме през първото шестмесечие на 2009 г., и се надявам да регистрираме ръст на продажбите си в международен мащаб до края на годината. Въпреки суровите икономически условия вярваме, че нашият бранд е добре позициониран и сме уверени в придобиването на дялове в по-големите пазари на автомобили по целия свят.”


Източник: speed-press.com

Dodge Viper SRT10 ще продължава да живее

В края на изминалата седмица Chrysler Group LLC обяви, че възнамерява да продължи производството на легендарния Dodge Viper SRT10.
Първоначално производствените мощности за Dodge Viper, който се произвежда от 1995 година, бяха определени за спиране през декември 2009 г. Днес Chrysler Group се отказа от намерението си да продава активите на Viper и продължава производството на спортния автомобил, задвижван от мощния V-10 двигател.
“Благодарение на своите способности Dodge Viper успешно завладя сърцата и въображението на феновете по цял свят”, споделя Майк Акавити, президент и изпълнителен директор на Dodge. “Изключително горди сме, че най-върховната спортна американска кола с възможности от световна класа ще продължава да живее и да олицетворява имиджа на марката Dodge."


Източник: speed-press.com

Без Audi A1 и A8 във Франкфурт

Подобно на тазгодишния салон в Женева колекцията от стари оръжия на Audi няма да бъде пълна и във Франкфурт. A1 и новата версия на A8 ще бъдат големите отсъствия на наближаващото изложение. Според немското издание Automobilwoche септември е твърде близо за немския конструктор. Трябва да изчакаме края на годината, за да видим окончателните форми за производство.
Относно A8 президентът на марката Рупърт Щадлер увери, че моделът ще бъде представен през ноември.
Марката с обръчите се надява да запълни празнина на автосалона с пускането на новото A5 Sportback. Мисията се оказва доста трудна, тъй като колата ще бъде официално показана на 16 юли на церемонията по случай 100 години Audi.
Тази липса от страна на Audi е добра новина за директните конкуренти BMW и Mercedes. Последните няма да се поколебаят да покажат X1 и новата S-класа.



Източник: speed-press.com

Nissan GT-R влезе в рекордите на Гинес

Nissan GT-R влезе в рекордите на Гинес като най-бърза четириместна кола. Японската спортна кола постави световен рекорд за най-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч при четириместните автомобили, като постигна време от 3,5 сек.
Освен това през април Nissan разкри, че GT-R е направил нова рекордна обиколка на пистата Nordschleife в Германия с време 7 мин и 26 сек.



Източник: speed-press.com

Нови снимки на Aston Martin DBS Volante

Aston Martin разпространи нови снимки на кабриолета DBS Volante. Това е най-луксозният и най-бързият кабриолет в гамата на аристократичната английска марка.
DBS Volante е изработен изцяло от алуминий и карбон. Автомобилът е с керамични спирачки, спортно окачване и всички атрибути на суперспортна кола. Подвижният покрив е мек гюрук, който се прибира в специалното отделение в багажника само за 14 секунди.
DBS Volante се задвижва от 6-литров V12 двигател с максимална мощност 510 конски сили. Автомобилът с 2+2 места в купето е способен да се ускори от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди и развива максимална скорост над 300 км/ч.


Източник: speed-press.com

G-Power преработи BMW M3 E46

Тунинг компанията G-Power преработи двигателя на BMW M3 E46. 6-цилиндровият 3,2-литров атмосферен двигател, който няколко пъти взима титлата „Двигател на годината”, е получил турбокомпресор и произвежда мощност от 450 к.с., въртящият момент също е нараснал на 450 Нм. За сравнение стандартното BMW M3 е с мощност 343 к.с. и 365 Нм. Максималната скорост на колата надвишава 300 км/ч.
Преработената версия на G-Power, М3 Е46 ускорява от 0 до 200 км/ч за 14,7сек, което е с 1,1 сек по-бързо от времето на новото M3 E92, задвижвано от V8 агрегат с мощност 420 к.с. Освен преработения двигател G-Power предлага ново регулируемо спортно окачване с 9 степени, изцяло нова изпускателна система и 20-цолови алуминиеви джанти Silverstone Diamond с гуми Michelin Pilot Sport.


Източник: speed-press.com

Nissan започва да продава Skyline Crossover в Япония

От края на този месец Nissan ще предложи на японския пазар модела Skyline Crossover. Автомобилът представлява Infiniti EX, но с различна емблема и ще се предлага единствено с ляв волан и единствено на японския пазар.
Nissan използва легендарното име Skyline, за да подчертае спортните качества на автомобила. Той представлява комбинация между спортно купе и SUV, която е изразена и в дизайна, и в характеристиките на автомобила.
Задвижването е поверено на познатия 3,7-литров V6 двигател, като за японския пазар мощността е 330 конски сили. Скоростната кутия е 7-степенна автоматична с ръчен режим и лостчета за превключване на предавките зад волана, а задвижването е на четирите колела с интелигентна система AWD.
Skyline Crossover е изцяло изпълнена в стила на Infiniti, без никакви разлики в интериора и екстериора. Nissan очаква да продава месечно по 200 екземпляра от модела в Япония на цена между 4,2 и 5 милиона йени (между 32 000 и 39 000 евро).
Припомняме, че всички модели на Infiniti се произвеждат изцяло в Япония, но самата марка Infiniti не се продава на японския пазар.


Източник: speed-press.com

Наполовина спад на продажбите у нас за полугодието

За първите 6 месеца на 2009 г. в България са продадени 14 852 нови превозни средства и 264 нови мотоциклета. Това е спад съответно с 50,8% и 31,1% в сравнение със същия период на миналата година.
Продажбите на нови автомобили започват да се стабилизират и се задържат на едно постоянно равнище. Пазарът на леки и лекотоварни автомобили възлиза на 14 310, или с 13 691 по-малко от 6-те месеца на 2008 г. (-48,9%). Лидер по продажби на полугодието е Toyota, която благодарение на агресивната си пазарна и рекламна политика успя да увеличи пазарния си дял от началото на годината до 11,3%. Компанията е реализирала 1612 автомобила (-42%). Втори по продажби е Volkswagen с 1532 реализирани коли (-37,4%, пазарен дял 10,7%), следван от Peugeot с 1319 продажби за шестте месеца (-37,3%, пазарен дял 9,2%). Миналогодишният лидер по продажби Opel в момента е на четвърта позиция, продал 1207 коли, също с много агресивна пазарна политика и големи отстъпки (-62,7%, пазарен дял 8,4%). За първи път от много години Ford изпада от челната петица по продажби и е на шеста позиция на пазара на нови коли, изместен от Citroen с 1195 продажби (-22,9%, пазарен дял 8,3%). Citroen, благодарение на голяма корпоративна сделка с държавата, е и компанията, която има най-малък спад от водещите марки на пазара.
Най-тежко е положението на пазара на камиони, автобуси и товарна техника. За първите 6 месеца на годината у нас са продадени 542 коли в този сектори, с 1646 по-малко от същия период на 2008 г., или спад от 75,2%.
Пазарът на мотоциклети има спад от 31,1% до 264 продажби, като зад лидера Peugeot (122 продажби, 26,2% пазарен дял) се нарежда луксозната марка BMW с 68 реализирани мотоциклета и ръст от невероятните 655%. Успехът на BMW в голяма степен се дължи също на голяма корпоративна сделка.

Източник: speed-press.com